Program prelungit la serviciile de pașapoarte, inclusiv în weekend

Program prelungit la serviciile de pașapoarte, inclusiv în weekend
scris 20 iun 2022

Direcția Generală de Pașapoarte anunță prelungirea programului de lucru la Serviciile publice de pașapoarte, începând de luni până în 19 august, ghișeele urmând să fie deschise și în weekend, acolo unde este posibil. Orarul de funcționare este stabilit de prefecturi, pentru fiecare structură de pașapoarte, astfel că poate fi neunitar. De la începutul anului până în 15 iunie au fost eliberate 1.163.458 documente de călătorie, ceea ce reprezintă o creștere cu 129,07% față de anul 2021.

"În scopul asigurării creșterii capacității operaționale de înregistrare și soluționare a cererilor de pașapoarte la nivelul serviciilor publice comunitare de pașapoarte, conducerea Ministerului Afacerilor Interne a aprobat un set de măsuri organizatorice pentru sistemul de pașapoarte în scopul facilitării obținerii documentelor de călătorie de către cetățenii dornici să plece în vacanță și a celor care revin în țară în această perioadă estivală. În context, în perioada 20.06.2022 - 19.08.2022, la nivelul sistemului de pașapoarte au fost stabilite măsuri de prelungire a programului de lucru cu publicul de luni până vineri și de desfășurare a acestei activității și în zilele de week-end la serviciile publice comunitare de pașapoarte la care este posibil și necesar prin raportare la volumul cererilor de pașapoarte care se înregistrează la fiecare structură în parte", se arată într-un comunicat de presă transmis de Direcția Generală de Pașapoarte.

Urmărește-ne și pe Google News
Ridicarea restricțiilor a reactivat sectoarele puternic afectate de pandemie. Retailul, campionul celor mai activi angajatori din România CITEȘTE ȘI Ridicarea restricțiilor a reactivat sectoarele puternic afectate de pandemie. Retailul, campionul celor mai activi angajatori din România

Conform surseui citate, întrucât serviciile de pașapoarte sunt în subordinea prefecturilor, programul de lucru cu publicul este stabilit la nivelul instituțiilor prefectului, în funcție de particularitatea fiecărei structuri de pașapoarte, astfel că acest program de lucru cu publicul poate fi neunitar, scrie News.ro.

"Pentru informarea corectă cu privire la programul de lucru cu publicul al serviciilor publice comunitare de pașapoarte, atât pentru zilele din cursul săptămânii, cât și din week-end, recomandăm cetățenilor să acceseze doar site-urile oficiale ale Direcției Generale de Pașapoarte (www.pasapoarte.mai.gov.ro, secțiunea „Servicii Publice Comunitare de Pașapoarte") și instituțiilor prefectului", scrie în comunicat.

În perioada menționată,  activitatea de lucru cu publicul de la nivelul serviciilor publice comunitare de pașapoarte se va desfășura, pe cât posibil, cu maximum de ghișee, prin utilizarea judicioasă a resursei umane disponibile.

De asemenea, la nivelul fiecărui serviciu public comunitar de pașapoarte activitatea va fi organizată astfel încât cel puțin o stație de preluare a cererilor de pașapoarte să fie operațională pe întreaga perioadă de lucru cu publicul pentru cetățenii care nu au optat sau nu au avut posibilitatea să efectueze o programare prealabilă prin platforma epasapoarte.ro.

"Totodată, pentru a spori capacitatea de primire a cererilor de eliberare a pașapoartelor, a fost diminuat pragul valoric inferior de cereri preluate/stație de lucru, luând în calcul o normare obiectivă medie a timpului de lucru de 6 minute/persoană (față de 7 minute cât a fost prevăzut anterior) exclusiv pentru programările nou efectuate și numai pe durata măsurilor de creștere a capacităților de preluare dispuse la nivelul fiecărui serviciu public comunitar de pașapoarte", mai arată sursa citată.

De asemenea, având în vedere că un număr semnificativ de cetățeni care au realizat o programare online pentru această perioadă estivală, prin intermediul platformei www.epasapoarte, fie au obținut deja documentul de călătorie, fie nu se mai prezintă la data și ora programării, Direcția Generală de Pașapoarte va retransmite e-mailurile de confirmare a programărilor active, în scopul creării posibilității pentru cetățeni de anulare a acestora cu 3 zile înainte de data programării, în situația în care programarea efectuată nu mai este utilă pentru obținerea documentului de călătorie. Această măsură are drept scop asigurarea posibilității pentru cetățeni de efectuare a unei programări în intervalele orare vacantate.

Astfel, persoanele care au programări online și care au depus deja cerere de eliberare a pașaportului sau care nu se mai pot prezenta la depunerea cererilor sunt rugate să anuleze aceste programări, prin accesarea butonului „Anulează programare" din mailul de confirmare.

Totodată, pentru a asigura eliberarea pașapoartelor simple electronice într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă măsura relocării, în vederea soluționării, a unei categorii de solicitări de la structurile de pașapoarte încărcate, la cele cu un aflux mai mic.

"În context, precizăm că „AUTORITATEA EMITENTĂ" este reprezentată de structura de pașapoarte care a soluționat cererea de eliberare a pașaportului simplu electronic, structură care poate diferi de cea pe a căror rază teritorială solicitanții au domiciliul sau reședința, fără ca acest aspect să afecteze valabilitatea documentelor de călătorie", arată Direcția de Pașapoarte.

Conform sursei citate, se fac eforturi pentru menținerea termenului de soluționare de 5 zile lucrătoare asumat față de cetățeni (termenul legal fiind 15 zile lucrătoare). În perioada 14-17 iunie, termenul mediu de eliberare a pașaportului simplu electronic, înregistrat la nivel național, a fost de 2,68 zile lucrătoare.

Cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice/temporare se depun personal în țară, la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte în cadrul programului de lucru cu publicul afișat atât pe site-ul Direcției Generale de Pașapoarte (www.pasapoarte.mai.gov.ro, secțiunea „Servicii Publice Comunitare de Pașapoarte"), cât și pe site-urile instituțiilor prefectului, preponderent în baza programărilor on line efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro.

De asemenea, pentru evitarea deplasării și supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte, în vederea ridicării pașaportului simplu electronic, cetățenii sunt sfătuiți să solicite, la depunerea cererilor, expedierea documentelor de călătorie prin serviciile de curierat la domiciliul sau reședința titularului (cu suportarea de către aceștia a contravalorii serviciului prestat, respectiv 11,30 lei cu TVA inclus).

"În perioada 01.01-15.06.2022, la nivel național, au fost eliberate 1.163.458 documente de călătorie, ceea ce reprezintă o creștere cu 129,07% față de anul 2021, respectiv cu 48,28% față de anul 2019", precizează sursa menționată.

viewscnt
Afla mai multe despre
pașapoarte
program