Piața locală de teambuilding s-a schimbat, trecând de la faza angajaților frustrați pentru că sunt duși la training la cea în care programele specializate puneau accentul exclusiv pe ieșirile cu echipa și distracție, de anul trecut fiind asigurat un echilibru în care componenta de relaxare este îmbinată cu cea de învățare. Angajații sunt duși pe litoral și la munte, dar și în Austria și Bulgaria, la costuri de până la 2.000 euro/persoană.
„Au apărut multe pârghii care au schimbat această industrie, precum fondurile europene care, inițial, au fost percepute ca un colac de salvare, iar apoi s-au dovedit a fi o barieră în dezvoltarea programelor”, arată, pentru Profit.ro, Dana Tănase, manager general al Creative & Bright, susținând că, în prezent, piața este „pe trend crescător din toate punctele de vedere” și va continua în acest ritm.
„Ca perspective, cred că piața din România va fi în continuare interesantă, mai ales pentru companiile mari care investesc aici și care au o cultură în ceea ce privește dezvoltarea oamenilor”, a adăugat managerul.
CITEȘTE ȘI GRAFIC Angajații din IT, directorii, antreprenorii și inginerii, cei mai numeroși dintre corporatiști care apelează la alergare sau ciclism pentru depășirea stresuluiÎn România, companiile din IT, farma sau consultanță sunt cele care se remarcă pe piața de teambuilding, investind, anual, aproximativ 30-40% din bugetul de resurse umane pentru programe specializate. „Companiile investesc între 150-300 euro/angajat pentru un teambuilding în România și 1.500-2.000 euro/angajat pentru teambuilding-urile din afara țării”, arată managerul.
Programele de teambuilding sunt organizate, în principal, în lunile mai – iunie și septembrie – octombrie, perioadă în care companiile livrează între 20 și 50 de programe.
Conform spuselor managerului, într-un singur an, programele de teambuilding contribuie cu aproximativ 30% la cifra de afaceri a unui furnizor de servicii de resurse umane.
CITEȘTE ȘI Doar 6% dintre români practică sport cu regularitate, piața de fitness din România este estimată la 223 milioane euroLitoralul românesc și Valea Prahovei sunt printre cele mai populare destinații pentru programele de teambuilding din țară, iar pentru cele din străinătate sunt Austria și Bulgaria, dar și state aflate la Marea Mediterană.
Programele de teambuilding, între relaxare și training
Până în 2013, conform datelor analizate, companiile urmăreau livrarea de training în programele de teambuilding, angajații având din acest motiv un sentiment de frustrare.
În perioada 2013 - 2016, programele specializate puneau accentul exclusiv pe ieșirile cu echipa și distracție.
Din 2016, a fost ntrodusă, pe lângă componenta de relaxare, și cea de învățare, ajungându-se astfel la un echilibru.