Pasajul rutier de la Piața Sudului a fost redat integral circulației, duminică, fiind deschis și pasajul pietonal, în timp ce trecerile de pietoni de la suprafață au fost desființate. Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a declarat că până la începutul lunii septembrie se va relua și circulația tramvaielor.
"Este un obiectiv de investiții pe care l-am preluat într-un stadiu fizic de execuție de 60 la sută. Din cauza slabului management, acest proiect a fost blocat. Beneficiile sunt foarte mari, în special, pentru această zonă. Practic, fluidizează traficul în zona de sud a Capitalei, crește viteza de circulație și scade cu aproximativ 70 la sută timpul de așteptare în trafic", a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea, potrivit News.ro.
Pasajul ruter are patru benzi, două pe fiecare sens, precum și opt lifturi și patru scări rulante. Primarul general a spus că are garanția constructorului că până în septembrie va fi redată și circulația tramvaielor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Până la începerea școlilor, în jurul datei de 10 septembrie, avem angajamentul constructorului ca și zona de tramvai să fie inaugurată și lansată", a subliniat Firea.
La rândul său, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, consideră finalizarea proiectului un "succes enorm" și promite că în aproximativ două luni vor fi lărgite Șoseaua Berceni și Șoseaua Turnu Măgurele și va fi construită o parcare park&ride la metrou Piața Sudului.
"Veți vedea că această zonă, într-o lună-două, acest proiect extrem de important va fi continuat cu lărgirea Șoselei Berceni până la linia de Centură, cu lărgirea Șoselei Turnu Măgurele, cu parcarea park&ride de la stația de metrou Piața Sudului. Aceste lucruri vor fi demarate în 30-40 de zile", a spus Băluță.
Întrebat dacă crede că pasajul de la Piața Sudului se va inunda la orice ploaie, la fel ca cel de la Unirii, primarul Sectorului 4 a spus că proiectul ăși dorește să fie "impecabil", însă testul ploii va demonstra asta.
"Dorința noastră este ca acest pasaj, din punct de vedere tehnic, să fie impecabil. Rămâne ca testul ploii să ne demonstreze dacă lucrurile sunt în parametrii sau nu. Da, într-adevăr, proiectul are 10 ani garanție, dar gândiți-vă că noi, pentru parcările supraetajate pe care le facem, cerem garanție 20 de ani. Este ceva normal, pentru că vorbim de investiții foarte mari", a adăugat primarul.
Primarul Capitalei anunța, la începutul lunii mai, că i-a acordat un ultim termen constructorului, asocierea Astaldi-Euroconstruct, și anume data de 28 iulie, pentru finalizarea lucrărilor la Pasajul rutier de la Piața Sudului, urmând să fie reziliat contractul dacă înțelegerea nu va fi respectată. Primarul a spus atunci că e de neacceptat termenul de 30 octombrie propus de constructor, în condițiile în care lifturile și scările rulante, ultimele elemente necesare, ar urma să fie livrate în iunie.
Circulația prin pasajul Piața Sudului a fost deschisă, în 28 aprilie, pe câte un fir în ambele sensuri.
Construcția Pasajului Piața Sudului a început în primăvara anului 2014 și trebuia terminată la sfârșitul anului 2015, dar pentru că acest lucru nu s-a întâmplat, termenul a fost prelungit până la 30 iunie 2016. Fiindcă nici acest termen nu a fost respectat, reprezentanții municipalității au semnat Actul Adițional la Contractul de finanțare, prin care administrația este obligată să încheie lucrările până în decembrie 2018.
Investiția totală se ridică la 127 de milioane de lei, din care 90 la sută ar fi trebuit să fie fonduri europene. Din cauza întârzierilor, doar 18 milioane de lei au putut fi decontați la UE, iar restul banilor au fost plătiți din bugetul municipalității.
Pasajul de la Piața Sudului are o lungime de 356 de metri și înălțimea de cinci metri. În plus, au fost construite pasaje pietonale care fac legătura cu stația de metrou, iar trecerile de pietoni de la suprafață au fost desființate.