Numărul de conturi Facebook din România a crescut de patru ori începând cu 2011, de la 2,4 milioane, în luna ianuarie a acelui an, la 8,2 milioane, în noiembrie acest an, cele mai multe înregistrate în București. Conturile din Capitală reprezintă mai mult de un sfert din numărul total de conturi Facebook din România.
În București sunt la acest moment 2,1 milioane de conturi Facebook, reprezentând peste un sfert (27,3%) din totalul numărului de conturi din România, cu aproape 465.000 mai mult decât în primăvara acestui an.
Un număr mare de conturi Facebook, peste 200.000, sunt deschise în Cluj-Napoca, Iași și Timișoara. Constanța a scăzut sub 200.000 de conturi, având doar 191.070 conturi în noiembrie, în schimb Brașovul, cu 231.620 conturi (3% din total), a ajuns pe locul 4, depășind Cluj-Napoca (230.040 conturi, 2,99%), relevă o analiză Facebrands și Facebrands PRO, serviciile de monitorizare și analiză a activității pe Facebook în România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
A crescut și numărul de orașe care au peste 100.000 de conturi de utilizatori de Facebook, alături de Craiova, Galați, Ploiești, Oradea, Arad, Bacău, Pitești, Sibiu intrând în top și municipiul Buzău.
Cele mai multe pagini românești de Facebook sunt în categoriile Afaceri locale (3.221), Artă și Cultură (1.789), Sănătate și îngrjijire personală (1.659), Magazine online (1.683) , Cântăreți și trupe (1.433) și Bloguri (1.327). Dintre acestea, cea mai mare creștere în numărul de pagini, în primele 10 luni, este înregistrată la categoria Bloguri (creștere cu 9,13%).
Pe ansamblul țării, numărul de conturi Facebook este în creștere, ajungând la 8,2 milioane în luna noiembrie, cu 2,44% mai mult comparativ cu luna martie (8 milioane) și cu 7,9% în plus față de începutul anului (7,6 milioane).
Conform studiului, numărul de utilizatori români de internet cu cont pe Facebook a crescut în primele 10 luni ale anului cu 7,9 %, față de o creștere de 8,5% anul trecut, de la 7 milioane la 7,6 milioane.
“Rețelele sociale și blogurile rămân în continuare cele mai dinamice și interactive medii din peisajul autohton și ne așteptăm să-și consolideze în continuare această poziție și în 2016”, afirmă Ionuț Oprea, manager al serviciilor de analytics Facebrands.