Mai mult de jumătate dintre tinerii din România, cu vârste cuprinse între 14 ani și 17 ani, dețin un smartphone, iar 86% dintre aceștia interacționează prin intermediul rețelei de socializare Facebook, rezultă din rezultatele ediției a doua a Raportului "Consumer Report 2015".
Conform indicatorilor rezultați dintre datele analizate, publicate de agenția de media Starcom MediaVest, 95% dintre adolescenți au în buzunar un telefon mobil, iar 54% se pot lăuda că dețin un smartphone.
Cea mai frecventă activitate săptămânală a celor chestionați este audiția sau vizionarea de muzică prin intermediul terminalelor pe care le au (58%), în timp ce pentru 56% dintre ei realizarea de fotografii reprezintă un hobby. De asemenea, 51% dintre tinerii chestionați socializează prin intermediul unei rețele dedicate, cu ajutorul telefonului, și numai 48% se joacă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La nivel național, studiul citat arată că 9 dintre 10 adolescenți dețin un cont pe Facebook, iar 8 dintre 10 folosesc Youtube ca sursă principală de conținut video și muzică. Instagram și Twitter sunt mult în urmă în preferințele tinerilor, cu 18% din total la nivel național, respectiv 14%.
În ceea ce privește petrecerea timpului liber prin intermediul terminalelor electronice, 88% dintre tinerii intervievați au declarat că se joacă săptămânal pe orice tip de device, 57% au spus că preferă PC-ul sau consolele Wii și Playstation, în timp ce 54% optează pentru jocuri online, iar 53% pentru PC.
Raportul a fost realizat pe mai multe categorii de consumatori români, respectiv adolescenți (14-17 ani), tineri singuri, necăsătoriți și fără copii (18-34 de ani), familii cu copii până în 14 ani sau familii fără copii, în care au fost incluse cupluri cu vârste de peste 45 de ani, ai căror copii au plecat din gospodărie.
Analiza are la bază informații provenite de la organisme sau companii de cercetare (BRAT-SNA Focus, Gemius, etc.), dar și din cercetările proprii Starcom.
Sursa: Agerpres