România ocupă locul doi la nivel mondial, după Statele Unite ale Americii, în ceea ce privește volumul căutărilor online despre campaniile de Black Friday raportat la numărul total al locuitorilor, conform datelor Google Trends, citate de agenția de marketing online Today's.
Aceasta în condițiile în care Black Friday a debutat în România în urmă cu patru ani.
"Retailerii din România, în ultimii doi ani, au devansat data și derulează campaniile de Black Friday la finalul penultimei săptămâni din noiembrie. În SUA, acest eveniment încă se desfășoară în ultima vineri, după Ziua Recunoștinței. Există însă diverse campanii care folosesc conceptul de Black Friday încă din octombrie sau de-a lungul anului, iar de aici reiese interesul crescut în România pentru acest eveniment", se arată într-un comunicat al Today's.
Black Friday a debutat în România în 2011, iar, în 2012, unul dintre patru români din mediul urban susținea că este interesat de ofertele de Black Friday. Anul următor, utilizatorii au cumpărat, pentru prima dată, mai mult din online decât din offline în perioada Black Friday, iar, în 2014, cinci milioane de români au făcut cumpărături de Black Friday, în valoare de peste 67 de milioane de euro.
Pe Google, interesul pentru eveniment se manifestă încă de la finalul lunii octombrie, o creștere semnificativă înregistrându-se în ultimele două săptămâni înainte de Black Friday. Printre cei mai populari termeni în căutările pe Google se numără: "oferte de black friday", "black friday 2016", "reduceri black friday", "black friday romania" și "black friday emag". Conform statisticilor Google, românii asociază, în proporție considerabilă, brandul "eMAG" cu black friday.
Today's estimează că, anul acesta, 30% dintre cei interesați se vor documenta prin intermediul dispozitivelor mobile.
Today’s este o agenție de marketing online cu o experiență de peste 10 ani, atât pe piața locală, cât și pe cea internațională (Croația, Bulgaria și Statele Unite ale Americii).