Locuitorii din cartierul bucureștean Drumul Taberei, unul dintre cele mai aglomerate ca trafic la ore de vârf, pare că vor avea foarte mult de așteptat până când vor putea circula cu metroul spre centrul orașului: lucrările de construcție a Magistralei 5, care au început în 2011 și ar fi trebuit finalizate în maximum 3 ani, respectiv în 2014, sunt programate la acest moment să fie încheiate în primul trimestru al anului viitor, dar construcția nu va putea fi decât admirată ca o piesă de muzeu. Aceasta deoarece trenurile vor circula efectiv pe această linie, conform chiar directorului general al Metrorex, "în maximum 10 luni" de la data când instanța va emite o sentință definitivă în procesul cu constructorul Astaldi.
La finele lunii februarie 2011, Metrorex a selectat consorțiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM și AB Construct (România) pentru a realiza tronsonul Eroilor - Drumul Taberei.
Cu argumentul neplății unor facturi, Astaldi a deschis un șir de procese împotriva Metrorex, dintre care doar unul, pentru semnarea Acordului tripartit de soluționare a disputelor și parcurgerea procedurii de soluționare a disputelor prin intermediul Comisiei de Adjudecare a Disputelor, a fost abia soluționat în urmă cu trei săptămâni în primă instanță, iar altele nu au ajuns la o astfel de primă decizie a instanței sau nici măcar nu au primit termen.
CITEȘTE ȘI FOTO Noile autobuze Otokar au început să circule în București. Pe ce trasee funcționeazăÎn condițiile în care directorul general al Metrorex vorbește de punerea în funcțiune a Magistralei "în maximum 10 luni" de la data când instanța va emite o sentință definitivă în procesul cu constructorul Astaldi, deci după ce vor fi parcurse toate procedurile legale, atunci aceasta presupune că linia va fi operabilă în cel puțin 2 ani, deci posibil și mai mult, în lipsa unei înțelegeri amiabile.
"Eu vă spun că în nouă luni de zile de la data când instanța de judecată va da sentința definitivă vom semna contractul, după care urmează procedura de recepție, de punere în funcțiune. Deci, haideți să zicem 10 luni de zile. Nu avem nicio datorie contractuală față de Astaldi, nici pentru infrastructură, nici pentru finisaje. Avem datoria stabilită de instanța de judecată, dar așa cum am mai spus-o, un antreprenor, o asociere s-a gândit să finalizeze o investiție sperând că poate instanța îi va da niște despăgubiri", spune directorul Metrorex, citat de Agerpres.
În practică, primul tronson al Magistralei 5 de metrou va avea o lungime de 6,871 kilometri, un depou și zece stații: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu (Drumul Taberei 34), Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiței, Brâncuși și Râul Doamnei.
Tot în practică, aceste stații vor rămâne goale mult timp din acest moment, chiar dacă lucrările sunt finalizate, dacă cele două părți nu ajung la un compromis.