Piața locală de cursuri de design și aranjamente florale depășește în acest an 1 milion de lei, în creștere cu 20% față de anul precedent, dar cursurile corporate și popularitatea lecțiilor online rămân la un nivel redus.
Piața cursurilor de design floral este disputată, în România, de două tipuri principale de jucători. Pe de-o parte, sunt firmele de training și cursuri ce acoperă mai multe domenii generale de activitate, cum ar fi bucătărie, cosmetică, dans, actori, vânzări etc., ce au în ofertă și cursuri de aranjamente florale.
Pe de altă parte, au apărut și în România firme specializate în domeniul cursurilor și work-shop-urilor de aranjamente florale, ce furnizează doar aceste tipuri de cursuri. În general, companiile cu ofertă diversificată de cursuri se adresează începătorilor din domeniu, pe când companiile specializate și-au construit cursuri și pentru cei avansați în domeniul floral, transmite pentru Profit.ro compania de training Flori cu Fitze Academy.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Principalele tipuri de cursuri de design floral disponibile în România sunt cele de tip ”open” - deschis, în care organizatorii anunță cu mai multe săptămâni înainte data cursului, iar participanții se înscriu atrași de tematica evenimentului și de notorietatea trainer-ului. Ocazional, sunt organizate și cursuri de tip 1:1, la care participă doar un trainer și un cursant. Costurile acestui tip de training-uri sunt foarte mari pentru cursant, întrucât trebuie plătită întreaga logistică.
CITEȘTE ȘI Guvernul va acorda garanții de 80% pentru creditele luate de profesori la cumpărarea unei locuințe. Profesorii din mediul rural vor primi și 5.000 euro. Este promisă devansarea creșterilor salariale și salarii în plus anuale, la instalare și pensionareÎn ultimii ani au început să fie organizate cursuri online, la care trainer-ul este filmat atunci când lucrează. Fiind un domeniu în care participanții la training au nevoie sa lucreze aplicat cu materialele, popularitatea cursurilor online rămâne redusă.
Sporadic, sunt organizate cursuri corporate în cadrul firmelor care doresc să le ofere angajaților accesul la cursuri de design floral. Deocamdată, și aceste cursuri rămân la un nivel redus și nu au o pondere semnificativă la valoarea pieței.
Prețul mediu al unui curs de floristică pentru începători este de 800 - 1.000 de lei, TVA inclus. Pentru avansați, prețul mediu al unui curs este de 3.500 de lei.