Klaus Iohannis, Ludovic Orban și Lucian Bode au participat luni la deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord- Aeroport Henri Coandă, Otopeni.
Premierul Ludovic Orban a afirmat, după ce a participat luni la deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord- Aeroport Henri Coandă, Otopeni, că ideea acestui tronson s-a născut în mandatul său de ministru al Transporturilor. La rândul său, președintele Klaus Iohannis a precizat că din 2016 și până în 2019 a fost realizat doar 11% din această linie, iar la niciun an de când a venit guvernul liberal este ca și finalizat acest tronson. Prin urmare, a spus șeful statului, se vede unde a existat voință și putință politică în a utiliza fonduri europene la astfel de investiții în infrastructură, scrie News.ro.
„Ideea acestui tronson s-a născut în mandatul meu de ministru al Transporturilor. Sigur că și aici au trebuie să treacă 13 ani pentru dezvoltarea acestui tronson care va oferi o alternativă pentru cei care vin de pe aeroportul Otopeni. Progresul era puțin peste 11% inainte de a veni guvernul liberal și iată că lucrarea e finalizată aproape în proporție de 100%. Această linie e o realitate și va fi pusă la dispoziția beneficiarilor în cel mai scurt termen posibil. Din păcate, calea ferată a fost cenușăreasa modului de transport în ultimii 20 de ani. La nivelul UE transportul feroviar e considerat prioritar, pentru că e un transport sigur, rapid și prietenos cu mediul înconjurător. Vom pune în aplicare strategia UE și în România. Obiectivele sunt – finalizarea modernizării căii ferate de la Constanța până la Vama Nădlac. Se va semna un contract în cursul acestei săptămâni pentru modernizarea a 34 de kilometri. Pe celelalte trasee importante de pe coridorul 9 paneuropean, de la Ploiești până la Focșnani, de la Focșani până la Roman și de la Roman până la granița de Est sunt semnate contracte deja”, a afirmat Ludovic Orban luni.
FOTO Octav Ganea / Inquam Photos
FOTO Octav Ganea / Inquam Photos
FOTO Octav Ganea / Inquam Photos