Consiliul Național al Elevilor a transmis, duminică, că nu se poate face educație online, fără acces la internet, iar peste 800.000 de elevi nu au acces la un dispozitiv conectat la internet.
”Pe data de 19 septembrie, Ministerul Educației și Cercetării a transmis, către inspectoratele școlare județene, o adresă prin care solicită ca toate unitățile de învățământ să fie conectate la platformele digitale de învățare, puse la dispoziție de către Google și Microsoft, pentru a facilita învățarea în mediul online a elevilor. Consiliul Național al Elevilor atrage atenția asupra faptului că această măsură este insuficientă, întrucât asigurarea conectării unităților de învățământ preuniversitar la platforme educaționale nu garantează accesul elevilor la educație de calitate, deoarece la momentul de față peste 800 de mii de elevi nu au acces la un dispozitiv conectat la internet. Mai mult decât atât, conform Legii Educației Naționale nr. 1/2011, sistemul educațional din România ar trebui să aibă două platforme proprii de învățare online: Biblioteca Școlară Virtuală și Platforma școlară de e-learning, însă acestea întârzie să apară, în ciuda faptului că sunt prevăzute în lege”, a transmis, duminică, Consiliul Național al Elevilor, preluat de News.ro.
Potrivit elevilor, succesiunea firească a măsurilor pentru garantarea accesului la educație este achiziționarea, în primă fază, a device-urilor conectate la internet, distribuirea acestora către elevii și cadrele didactice care le solicită, conform Legii 109/2020, și ulterior conectarea unităților de învățământ la platformele educaționale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Aceste măsuri pot fi realizate concomitent, însă această modalitate de acțiune presupune management eficient din partea Ministerului Educației și Cercetării, management care a lipsit cu desăvârșire încă de la începutul epidemiei. Solicităm, așadar, Ministerului Educației și Cercetării, atât inventarierea necesarului de dispozitive conectate la internet din teritoriu și realizarea achizițiilor publice pentru acestea, în regim de urgență, cât și acordarea de asistență autorităților publice locale, pentru a putea realiza aceste achiziții pe cont propriu”, au mai transmis elevii.
Liderul Consiliului Național al Elevilor, Rareș Voicu, afirmă că ”singura sistematizare care a avut loc de la începutul epidemiei în sistemul de educație a fost ignoranța sistemică de care dă dovadă Ministerul Educației și Cercetării față de nevoile reale ale actorilor din teritoriu”.
”Conectarea unităților de învățământ la platforme de educație online este esențială, însă aceasta este eficientă doar dacă este precedată de asigurarea accesului la internet pentru toți elevii și toate cadrele didactice. În caz contrar, reprezintă o altă formă fără fond, așa cum ne-au obișnuit deja guvernanții”, a declarat Rareș Voicu.
Potrivit MEC, vineri, 12.953 de unități de învățământ erau în Scenariul 1 (S1), 4.391 în Scenariul 2 (S2) și 312 de unități de învățământ în Scenariul 3, respectiv ore online.