EXCLUSIV Condițiile de încetare a unui contract de muncă al angajatului, în lipsa unor avize, vor fi modificate

EXCLUSIV Condițiile de încetare a unui contract de muncă al angajatului, în lipsa unor avize, vor fi modificate
scris 6 ian 2017

Contractul de muncă ar putea să nu mai înceteze de drept dacă avizele, autorizațiile sau atestările necesare unui angajat pentru a-și desfășura profesia nu au fost reînnoite de autorități în termen de 6 luni, deși angajatul a îndeplinit formalitățile de obținere a acestora.

Patronatele și sindicatele au negociat aceste modificări la Codul Muncii, conform informațiilor Profit.ro confirmate de ambele părți.

Urmărește-ne și pe Google News

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost publicată cu 3 luni înainte pe Profit Insider, unde sunt disponibile toate modificările care vor fi introduse în Codul Muncii.

Legislația actuală prevede suspendarea contractului individual de muncă de la data expirării perioadei pentru care au fost emise avizele, autorizațiile ori atestările necesare pentru exercitarea profesiei. Totodată, potrivit Codului Muncii, “dacă în termen de 6 luni salariatul nu și-a reînnoit avizele, autorizațiile ori atestările necesare pentru exercitarea profesiei, contractul individual de muncă încetează de drept”.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
EXCLUSIV Modificări Codul Muncii: Angajatorii din mai multe domenii vor avea liber să crească orele suplimentare ale angajaților CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Modificări Codul Muncii: Angajatorii din mai multe domenii vor avea liber să crească orele suplimentare ale angajaților

Textul de modificare a Codului Muncii, aflat în negocierea patronatelor și sindicatelor, stabilește însă că “dacă în termen de 6 luni de la expirarea perioadei pentru care au fost emise avizele, autorizațiile ori atestările necesare pentru exercitarea profesiei salariatului, acestea nu au fost reînnoite, contractul individual de muncă încetează de drept cu excepția situației în care avizele, autorizațile ori atestările necesare exercitării profesiei nu au fost primite, deși formalitățile în vederea obținerii acestora au fost îndeplinite înainte de expirarea perioadei de valabilitate, iar organul administrativ nu a soluționat cererea în termen legal”.

Inițial, patronatele s-au opus acestei modificări, arătând că 6 luni sau chiar mai mult, în cazul în care solicitările pentru avize au fost efectuate din timp, sunt suficiente pentru obținerea documentelor. În cele din urmă, părțile au căzut de acord că pot exista și cazuri excepționale în care administrația nu eliberează nici după o perioadă mai îndelungată anumite autorizații.

În acest context, patronatele au solicitat ca încetarea contractului individual de muncă după cele 6 luni să fie valabilă la inițiativa angajatorului. Acesta din urmă ar putea dori să păstreze un angajat și să îl folosească pe o altă funcție până la obținerea autorizației necesare, ținând cont că în astfel de cazuri este vorba probabil de angajați înalt calificați.

Această solicitare a patronatelor a rămas încă în negociere și urmează să se ajungă la o decizie.

viewscnt
Afla mai multe despre
codul muncii
modificare
sindicate
patronate
angajat
angajator
concediat
autorizatie
aviz
atestat
autoritati
administratie