Mai mult de jumătate dintre români sunt nemulțumiți de nivelul de curățenie din vagoanele trenurilor de călători și de felul în care sunt întreținute acestea, în timp ce aproape 40% declară că nu sunt satisfăcuți în ceea ce privește punctualitatea trenurilor, peste media europeană, potrivit rezultatelor unui sondaj Eurobarometru publicat marți.
Conform sondajului, realizat pe un eșantion de peste 25.500 de respondenți, 54% dintre români sunt nemulțumiți de gradul de curățenie din vagoanele și toaletele trenurilor, comparativ cu media de 34% la nivelul Uniunii Europene.
Cetățenii români, bulgari și italieni sunt cel mai puțin satisfăcuți de curățenia din trenuri, la polul opus aflându-se locuitorii din Estonia și Lituania, țări unde procentul nemulțumiților este de sub 5%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ceea ce privește punctualitatea și fiabilitatea trenurilor, 37% dintre respondenții din România s-au declarat nemulțumiți, în creștere de la 35% în urmă cu cinci ani. La nivelul UE, 32% dintre călători s-au arătat nemulțumiți de punctualitatea și fiabilitatea trenurilor.
Românii sunt cei mai mulțumiți de ușurința cu care pot achiziționa bilete (62%) și de disponibilitatea locurilor în vagoane (56%), însă se plâng din cauza lipsei spațiilor de parcare din gări (43%).
Pentru persoanele cu dizabilități, cele mai mari provocări sunt legate de accesul în vagoane (41%) și de lipsa asistenței din partea personalului (40%), potrivit sondajului.