Masa de prânz a devenit esențială în opinia tot mai multor angajați, iar calitatea acesteia a ajuns un criteriu semnificativ la angajare, completată de asigurările de sănătate și abonamentele la clinicile private, dar și de alte avantaje.
Astfel, 24% dintre respondenți au trecut masa de prânz în topul celor mai importante beneficii la angajare, arată a treia ediție a Barometrului pieței forței de muncă, realizat de compania de consultanță Frames și cea de traininguri TrainYourBrain.
,,Asigurarea unei mese sănătoase, la prânz, a devenit prioritară pentru mulți angajați, mai ales pentru cei trecuți de 30 de ani. Asta în condițiile în care, în multe zone de birouri, oferta este încă insuficientă. Sunt multe fastfood-uri și prea puține unități care să ofere mâncare normală, sănătoasă”, spune Adrian Negrescu, project manager Frames.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În topul beneficiilor la angajare, asigurările de sănătate și abonamentele la clinicile private au fost menționate de 37% dintre respondenți, clasându-se, astfel, pe locul 4 în top.
Potrivit barometrului, pe primul loc în topul beneficiilor menționate de angajați se află, în continuare, pachetul salarial, menționat de 71% dintre respondenți, urmat de soliditatea firmei (43%) și programul de lucru (41%).
În topul mențiunilor urmează asigurările & abonamentele de sănătate (37%), decontarea transportului (28%), masa de prânz (24%) și mașina de serviciu (18%).
Potrivit datelor, 63% dintre angajatori sunt dispuși să ofere mai multe beneficii angajaților, în timp ce 20% spun că au deja un sistem de bonificație care își arată efectele. 7% au declarat că vor menține actualul sistem de plată.
Domeniile care atrag cea mai dinamică evoluție pe piața de HR în acest an sunt IT-ul și retailul.
74% dintre managerii chestionați afirmau că vedeta pieței muncii în 2018 este sectorul IT, care continuă să genereze cea mai dinamică evoluție pe piața resurselor umane.
Pe locurile următoare, în topul reieșit din opiniile investitorilor, s-au situat retailul, menționat de 68% dintre cei chestionați, sectorul construcțiilor (52%), serviciile (48%), sectorul medical/pharma (34%), serviciile de suport (21%) și industria auto, cu tot cu serviciile aferente (18%)