Noul sediu al Serviciului de Pașapoarte București va funcționa începând de luni, de la ora 8.30, în mall-ul Plaza România și va prelua activitatea a trei puncte de lucru din Capitală, care vor fi închise. Pe durata lunii august, programul cu publicul va fi prelungit până la ora 18.30 în fiecare zi lucrătoare și se vor elibera atât pașapoarte simple electronice, cât și pașapoarte simple temporare.
Noul sediu al Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple București este situat la etajul al doilea al Plaza România, pe Bulevardul Timișoara din Sectorul 6, scrie News.ro.
Programul normal pentru depunerea documentelor și ridicarea pașapoartelor este între orele 8.30 și 16.30 în zilele de luni, miercuri, joi și vineri, respectiv 8.30 – 18.30 pentru ziua de marți, iar, la solicitarea ministrului Carmen Dan, programul de lucru a fost prelungit pentru luna august, astfel că activitatea cu publicul se va desfășura în fiecare zi lucrătoare de la ora 8.30 până la ora 18.30, a anunțat Ministerul Afacerilor Interne.
CITEȘTE ȘI Înmatricularea unui autovehicul va fi suspendată dacă ITP este expirată sau dreptul de proprietate nu este transcris în 90 de zileTaxele pentru eliberarea pașapoartelor pot fi achitate la ghișeul de Trezorerie deschis la nivelul -1 al centrului comercial, precum și la unitățile bancare existente la același nivel, prin transfer bancar. De asemenea, rămân valabile și celelalte modalități de plată: on-line - prin serviciile puse la dispoziție de unitățile bancare și prin mandat poștal la oficiile poștale.
Cetățenii vor putea depune cereri și ridica pașapoarte și de la celelalte două puncte de lucru ale Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple București din Șoseaua Pipera, numărul 49 și din Piața Amzei, numărul 13. La toate cele trei sedii se vor elibera atât pașapoarte simple electronice, cât și pașapoarte simple temporare.
Conform sursei citate, punctele de lucru ale Serviciului de Pașapoarte situate în strada Ion Țuculescu, numărul 42B, Sector 3, strada Străduinței, numărul 1, Sector 4 și strada Virtuții, numărul 1-3, sector 6, își încetează activitatea odată cu deschiderea noului sediu.
Ministrul Carmen Dan i-a dat explicații premierului Mihai Tudose, vineri, în ședința de Guvern, despre cozile de la direcțiile de pașapoarte din București și din țară. Ea a susținut că românii din străinătate vin pentru aceste documente în România, deși le pot solicita și la consulate din statele respective. Carmen Dan a afirmat că Ministerul de Interne, cu ajutorul Ministerului de Externe, intenționează să înceapă o campanie în comunitățile de români din afara țării.
Începând de joi, pașapoartele simple temporare sunt eliberate și la ghișeele din sediul Direcției Generale de Pașapoarte din Piața Amzei, unde până acum erau eliberate doar pașapoartele electronice, în condițiile în care încă de la începutul verii sute de oameni stau ore în șir la coadă pentru depunerea actelor la sediul din Pipera.
De altfel, săptămâna trecută ministrul Carman Dan a anunțat mai multe măsuri, astfel încât să nu mai fie cozi la direcțiile de pașapoarte. Carmen Dan a anunțat și inițierea unui proiect de modificare a legii pentru prelungirea valabilității pașaportului de la 5 la 10 ani pentru persoanele cu vârste de peste 25 de ani.
Încă din luna iunie, la serviciile pentru eliberarea pașapoartelor din întreaga țară sunt cozi de zeci, chiar sute de persoane, multe dintre acestea reclamând organizarea defectuoasă și birocrația care ar fi principalele cauze ale acestei situații.