Crearea unor organizații solide care să genereze încredere, atragerea unor oameni valoroși și crearea unui mediu în care angajații să fie bucuroși să se implice în dezvoltarea organizației, lideri care își asumă responsabilitatea și pun întrebări de calitate, fără să atace angajații, sunt câteva dintre sfaturile pe care le-a transmis companiilor Andreas Fuhrmann, Managing Partner, Transearch, la conferința ”Piața muncii, între criză și reinventare”, organizată de Profit.ro.
Conferința, transmisă în direct la Profit TV, a fost organizată în parteneriat cu Zamfirescu Racoți Vasile & Partners
„Să ne imaginăm că, acum 30.000 ani, băieții se organizau în grupuri pentru a merge la vânătoare, iar fetele pentru a merge să culeagă ciuperci sau fructe de pădure. Nu exista un limbaj în lupta pentru supraviețuire. Încrederea a fost o temă substanțială dintotdeauna. Cum simțeam apartenența la aceste grupuri? Cât de repede simțiți acum că faceți parte din organizație? Cum creați soliditate pentru a genera încredere și cum comunicați încrederea? Astea sunt întrebările pe care să și le pună o organizație”, spune Fuhrmann.
De altfel, Fuhrmann susține că liderii vor avea alte roluri, nu vor mai fi șefi, ci oameni care să-și asume responsabilitatea, să se implice, fără un ego puternic, care să creeze o organizație solidă, să o susțină și să atragă oameni valoroși.
Una dintre provocările mari cu care se vor confrunta organizațiile în următoarele decenii, conform Managing Partner Transearch, este cultura organizațională și modul în care organizația va crea un climat în care angajații să fie încântați să evolueze și să se implice, să primească feedback pozitiv.
CITEȘTE ȘI Conferința Profit.ro HR-Piața Muncii. Anastasiu: Să terminăm cu ipocrizia, nu pentru bani pleacă românii. Trebuie să-i facem happy, dar dacă pui mereu un copil în practică să curețe cartofi, unde e dragostea pe care o poate dezvolta pentru firma ta?„Trebuie să spui de ce fiecare angajat este valoros pentru el și pentru organizație, disponibilitatea la apartenență. Performanța este o consecință. Încrederea și apartenența sunt cele mai puternice motoare pentru a obține performanță”, adaugă acesta.
În plus, Fuhrmann afirmă că foarte importantă pentru o organizație este calitatea întrebărilor puse de conducerea organizației.
„Dacă cei care conduc o companie pun viziunea pe primul loc, trebuie să se gândească la calitatea întrebărilor pe care le pun. Cine știe să pună întrebări nu atacă, ci creează un context, dinamizează organizația. În loc să spună <<ce naiba s-a întâmplat acolo?>>, spune <<și cum crezi că putem să ieșim din impasul acesta?>>. Este o cheie de referință de management de mare anvergură”, explică acesta.
CITEȘTE ȘI Conferința Profit.ro HR-Piața Muncii. Daniel Mischie, CEO City Grill: Mulți angajați străini fug de la muncă după câteva luni. Dacă găsesc un nepalez pentru spălat de vase, durează jumătate de an să-l aduc în România. Ce solicită autoritățilorUltimul aspect evidențiat, în cadrul conferinței, de Managing Partner, Transearch a fost diferența dintre generații, explicând că tinerii din generația de azi vor fi cu greu recrutați de companii.
„Dacă generația de după război a fost silențioasă, ei s-au bucurat că au supraviețuit, următoarea generație s-a bazat pe responsabilitate, cea care a venit după ele, generația <<millennials>>, a fost dură, dar generația de azi, cea după <<millennials>>, este și mai dură. Asta va fi provocarea cea mare pentru organizații. Cum îi câștigați pe aceștia?”, a conchis Fuhrmann.