CNAS a deblocat sistemul informatic. După mai mult de o lună

CNAS a deblocat sistemul informatic. După mai mult de o lună
scris 6 aug 2019

Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunțat, marți, că sistemul informatic a fost repus în funcțiune, iar serviciile medicale vor fi semnate cu cardul de sănătate.

”Începând cu data de 6 august 2019, a fost reluată funcționarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS). Astfel, conform reglementărilor legale, furnizorii de servicii medicale vor raporta online, în termen de 3 zile lucrătoare de la prestarea serviciului. Serviciile medicale vor fi  semnate cu cardul, renunțându-se astfel la dispozițiile speciale utilizate pe perioada în care PIAS a fost indisponibilă online”, a transmis, marți, CNAS, arată news.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Sursa citată a precizat că mare parte din probleme au fost remediate în 1 august, ulterior s-a intervenit punctual acolo unde au fost depistate probleme care au cauzat imposibilitatea raportărilor zilnice sau lunare.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
FOTO După tragedia de la Caracal, Guvernul se gândește că ar fi bine să promoveze aplicația 112 a STS CITEȘTE ȘI FOTO După tragedia de la Caracal, Guvernul se gândește că ar fi bine să promoveze aplicația 112 a STS

”Menționăm că, până la finalizarea unor contracte care să asigure mentenanța pentru toate componentele PIAS, echipa mixtă de specialiști va continua operațiunile de monitorizare și consolidare ale PIAS”, a mai transmis CNAS.

Procedurile de achiziție a serviciilor de mentenanță au fost elaborate și urmează să fie demarate în cel mai scurt timp.

„Mulțumesc echipei de specialiști care a lucrat, zi și noapte, timp de aproape două săptămâni, pentru a depista și remedia problemele sistemului informatic. Această situație nu trebuie să se mai repete, trebuie să existe servicii de mentenanță care să asigure buna funcționare a tuturor componentelor sistemului și orice problem identificată să fie rezolvată punctual, la timp, astfel încât să nu mai provoace blocaje. Îmi cer scuze pacienților și furnizorilor pentru problemele cauzate de disfuncționalitățile din sistem, mai bine de o lună. Am demarat întâlniri cu reprezentanți ai organizațiilor profesionale din domeniul sănătații, pentru a identifica împreună soluții care să ducă la debirocratizarea activității medicilor și, implicit, la creșterea calității actului medical. Trebuie să facem în așa fel încât, în timpul unei consultații, medicul să acorde mai mult timp pacientului și mai puțin pentru treburile birocratice”, a declarat Vasile Ciurchea, președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.

Sistemul informatic al cardului de sănătate a fost blocat de la începutul lunii iulie, dar CNAS preciza că starea de indisponibilitate nu înseamnă că sistemul informatic al cardului de sănătate nu a funcționat în această perioadă, ci că nu a făcut-o conform "standardelor tehnice referitoare la timpul de răspuns".

viewscnt
Afla mai multe despre
cnas
card