Clienți care au contractat servicii turistice de la agenția Genius Travel au primit vineri un mesaj în care sunt anunțați că firma urmează să intre în insolvență, astfel că banii deja achitați nu mai pot fi recuperați decât la masa credală. O zi mai târziu, au primit un alt mesaj, în care li se spunea că problemele au fost rezolvate, pentru ca marți să primească o a treia înștiințare, similară cu prima. Turiști care au plecat între timp cu copiii deja în vacanță s-au trezit la destinație că nu au camere și au contactat Profit.ro, relatând ce au pățit la recepția hotelului.
Firma de turism funcționează din 2008.
"Relativ la pachetele turistice achiziționate de dumneavoastră, vă învederăm că, începând de astăzi 12.08.2016, societatea Genius Travel se află în stare de insolvență de fapt, urmând că, până la data de 16.08.2016, să depunem la Tribunalul București o cerere de deschidere a procedurii insolvenței. Sumele plătite de dumnevoastră vor fi înscrise în listele cu creditori ale societății și veți fi citat ulterior de către administratorul judiciar, pentru a vă înscrie la masă credală. Totodată, va rugăm să nu mai efectuați călătoria aferentă pachetului turistic pentru că aceasta nu a mai putut fi plătită din motivele descrise mai sus. Ne cerem scuze pentru situația creată! Genius Travel!", este conținutul mesajului primit de către un client care a achiziționat pentru familia sa servicii de vacanță în Bulgaria. Mesajul a fost redirecționat de acesta către Profit.ro.
Mesajul i-a fost transmis vineri, după ce în luna iulie era asigurat că plata a fost înregistrată și a primit voucherul de cazare.
CITEȘTE ȘI Confesiunea unei menajere de luxSâmbătă, însă, același client a primit următorul mesaj de la Genius Travel: "Vă rugăm să ignorați notificarea anterioară și vă informăm că situația a fost remediată și că vă puteți efectua vacanțele achizițonate prin Genius Travel în condițiile contractului pe care l-ați încheiat cu societatatea noastră!
Turiștii au stat liniștiți doar două zile, pentru că marți au primit un mesaj identic cu primul, doar că în locul datei de 12 era trecută cea de astăzi, în care Genius Travel își anunța din nou insolvența.
Reprezentanții agenției de turism nu au putut fi contactați de Profit.ro. Membri ai Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) au relatat însă pentru Profit.ro că au aflat de acest mesaj și au discutat sâmbătă cu unul dintre acționarii firmei, care le-a transmis că au existat unele probleme, dar că situația a fost rezolvată. Astăzi, însă, când mesajul cu insolvența a fost retransmis, ANAT nu a mai putut găsi pe cineva din partea agenției de turism pentru a se lămuri ce se întâmplă.
George Borună, directorul general al Direcției Generale de Control și Autorizare din cadrul Autorității Naționale pentru Turism (ANT), a declarat pentru Profit.ro că, în cazul unei insolvențe, clienții își pot recupera banii de la firma de asigurări. "Intri în insolvență în urma deciziei unui tribunal. Chiar dacă a intrat în insolvență, atâta timp cât are activă polița pentru insolvență sau faliment, cetățenii se duc și se adresează societății de asigurări unde are firma polița și își recuperează de acolo banii", a spus acesta.
El a precizat că Genius Travel are o poliță de asigurare la Gerroma valabilă până în aprilie anul viitor, cu o limită de asigurare de 10.000 de dolari, iar turiștii se pot adresa firmei de asigurare, în condițiile contractuale, după 15 zile de la data la care solicită agenției rambursarea banilor, iar aceasta refuză.
CITEȘTE ȘI Singurele hoteluri din București pline în august sunt cele pentru câiniÎn același timp, unii turiști îngrijorați, care au sunat până ieri la agenție vorbind chiar și cu directorul, au fost liniștiți și li s-a spus că pot pleca în vacanță. Cei care au ascultat sfatul și au încercat să se cazeze astăzi, nu au fost însă primiți în hoteluri.
Elena Țocu, o turistă care a cumpărat la jumătatea lunii iulie o vacanță prin Genius Travel, iar acum, ajunsă la destinație, după ce a constatat că nu are locurile plătite, a contactat Profit.ro. Ea a povestit că a reușit să găsească în weekend numărul de mobil al lui Ștefan Bogdan, unul dintre acționarii firmei de turism, care a răspuns la telefon. Acesta le-a spus că totul este în regulă, că a fost doar o problemă internă care s-a rezolvat, dar astăzi, când turiștii au ajuns în hotel, la Albena (Bulgaria), cineva de la agenția de turism parteneră le-a spus că cei de la Genius nu au plătit vacanțele, ci dimpotrivă, au sunat și au anulat rezervările.
“Sunt împreună cu niște prieteni, suntem două familii cu copii și am ajuns acum o oră la Albena. Am fost pe drum astăzi și nu am primit niciun email de la Genius. După ce directorul agenției, Ștefan Bogdan, ne-a asigurat personal ieri că nu este nicio problemă și că putem să mergem în vacanță, pentru că au avut doar o problemă internă pe care au rezolvat-o, azi dimineață au sunat la hoteluri și au anulat toate rezervările”, a spus turista.
Pentru a se putea caza în hotel, turiștii în cauză, cu trei copii de șase luni, cinci ani și opt ani, precum și o altă familie, au fost nevoiți să plătească din nou vacanța în Bulgaria, la fața locului. Prețul plătit la hotel a fost același cu cel achitat către Genius, 850 de euro de familie. “Nu aveam altă variantă, iar acum nu știu ce urmează să facem ca să ne recuperăm banii. Probabil că o să ne luăm un avocat și o să vedem ce putem face, pentru că, probabi, n-o să primim nimic la masa credală”, a mai spus turista.