Românii care beneficiază de câteva zile libere de Rusalii au ales să meargă în vacanță în țară, aproape toate locurile de cazare de pe litoral și de la munte fiind ocupate, în timp ce alții au optat pentru ciy-break-uri în marile orașe europene, precum Atena, Roma, Barcelona, Veneția, Amsterdam, Praga sau Madrid.
Bugetarii beneficiază în perioada 1-5 iunie chiar de o minivacanță, după ce Guvernul a decis ca și ziua de 2 iunie să fie liberă anul acesta.
Pe litoralul românesc prețurile pornesc de la circa 400 de lei pentru două nopți de cazare la un hotel de trei stele, cu mic dejun. Pentru o destinație externă, prețurile sunt uneori mai mici decât stațiunile românești, pachetul începe de la 160 euro de persoană, pentru patru nopți de cazare la hotel de trei stele cu mic dejun și transport cu avionul. Turoperatorii și patronatele din turism estimează că aproximativ 7.000 de turiști vor merge în Bulgaria, unde tarifele pe pachet încep de la 60 euro pentru un sejur de patru nopți la un hotel de trei stele cu demipensiune.
”Avem două zone mai căutate: litoralul, care va fi foarte plin, pentru că cei care nu au reușit să vină la mare pe 1 mai, vin acum, este o vacanță mai lungă și sunt și mai multe hoteluri deschise, iar cealaltă zonă este cea montană și rurală. Pensiunile și hotelurile din zona Bran- Moeciu, Valea Prahovei sunt pline”, a declarat prim-vicepreședintele executiv al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Dragoș Răducan, pentru News.ro.
Sejurul mediu va fi de două nopți, o parte din turiști pleacă încă de joi, dar cei mai mulți vor sta de vineri până duminică seara.
”Prețurile sunt foarte mici, pentru că Programul Litoralul pentru toți este în desfășurare. Iar bulgarii au intrat în perioada de sezon intermediar și au prețuri mai mari”, a precizat oficialul FPTR.
Hotelierii spun, la rândul lor, că locuri libere la mare sau la munte nu se prea mai găsesc, acestea fiind rezervate încă de la sfârșitul lunii aprilie, începutul lunii mai.
„Un sejur de trei nopți la un hotel de patru stele din Sinaia costă 1.200 lei, pentru două persoane, cu mic dejun. La mare, pachetul pentru două nopți de cazare este 499 lei și 630 lei, pentru trei nopți cu mic dejun, tot la patru stele. În Mamaia, de exemplu, pachetul pentru două nopți de cazare, la trei stele, cu mic dejun și cina festivă este 399 lei. La mare mai avem ceva locuri, la munte, nu”, a declarat pentru News.ro Andreea Achiței, reprezentant al Voila Hotels, un grup care administrează 11 hoteluri pe Valea Prahovei și pe litoral.
Potrivit Paravion, cea mai mare agenție de turism online, cele mai căutate destinații pentru vacanța de Rusalii au fost Atena, Roma, Barcelona, Amsterdam, Praga, românii rezervând pachete de city break către acestea.
”Cele mai multe pachete s-au vândut în luna aprilie și la începutul lunii mai, acum deja fie nu mai sunt locuri, fie ce găsim este la tarife mai mari. Cei mai mulți turiști care au rezervat city break-uri de Rusalii călătoresc în cuplu/familie, pentru două sau trei nopți”, a declarat pentru News.ro directorul general al Paravion, Remus Vișan.
Costul mediu pentru un city-break rezervat pentru vacanța de Rusalii este de 230 euro/persoană, acest pachet având incluse bilete de avion dus-întors și loc în camera dublă la hotel de trei stele, cu mic dejun, pentru două nopți.
Pentru un city break de trei nopți, costul mediu este de 350 de euro/persoană, pentru aceeași servicii.
CITEȘTE ȘI Raport: Angajații Tesla se accidentează mai des și mai grav decât alți muncitori din industrieDestinații noi care au intrat în atenția turiștilor sunt Lisabona și Bruxelles, dar și Atena, care a intrat relativ recent în căutările turiștilor, existând și varianta litoralului bulgăresc pentru un weekend prelungit, potrivit Paravion.
”În ceea ce privește solicitările inedite din partea turiștilor, acestea au fost de la pachete cu servicii spa incluse, la tur de oraș cu elicopterul”, a mai spus Vișan.
Cea mai scumpă vacanță vândută de Rusalii de companie a fost un pachet pentru Barcelona, trei nopți, bilete de avion și cazare în camera dublă, cu mic dejun, la hotel de patru stele, la 900 euro/persoană.
Turoperatorii au înregistrat o creștere a cererilor pentru vacanța de Rusalii, ca urmare a numărului mai mare al zilelor libere.
”Multe distre cereri s-au îndreptat către România, în topul preferințelor turiștilor aflându-se Valea Prahovei, Poiana Brașov, Delta Dunării și litoralul. Cu toate acestea, putem spune că, pe lângă destinațiile 'bătute' de pe plan intern există o cerere în creștere pentru mini-vacanțe în orașe precum Brașov, Cluj-Napoca, Oradea, Sighișoara și Iași”, a declarat pentru News.ro directorul de marketing la Aerotravel, Adriana Șerban.
Ca urmare a competiției acerbe dintre liniile aeriene și a tarifelor avantajoase la cazare, turiștii au ales și city-break-uri în destinații precum Atena, Barcelona, Paris, Larnaca, Veneția, Roma și Madrid.
„Prețul pentru un astfel de pachet începe de la 160 euro/ persoană și include patru nopți de cazare la hotel de trei stele cu mic dejun și transport cu avionul”, a precizat Șerban.
CITEȘTE ȘI Renault lansează Captur face-lift în România. Prețul crește cu cel puțin 300 de euro, în funcție de echipareCei care și-au permis să cheltuiască mai mult au ales să-și extindă vacanța până la șapte nopți și să meargă într-o croazieră.
Astfel, un sejur pe Mediterana pentru trei persoane (doi adulți și un copil) la bordul unei nave de croazieră cu itinerariul Veneția – Bari - Katakolon - Mykonos – Pireu – Sarande – Dubrovnik – Veneția a costat aproape 2.000 euro.
”Bugetul alocat de fiecare turist acestei vacanțe variază între 68 euro/ persoană pentru un sejur de trei nopți la un hotel de trei stele din Predeal și 2.700 euro/ persoană pentru un sejur de șapte nopți în Maldive la un hotel de cinci stele”, a menționat reprezentantul Aerotravel.
Agențiile de turism estimează că aproximativ 7.000 de români vor merge de Rusalii în stațiunile bulgărești.
”Ca și în anii trecuți, stațiunile de la nord de Varna, adică Nisipurile de Aur, Sfinții Constantin și Elena, Albena și Balcic, dețin o pondere de circa 70% din totalul turiștilor ce își petrec vacanța de Rusalii pe litoralul bulgăresc. Restul de 30% merg în sud, adică în stațiunile Obzor, Sunny Beach, Nessebar și Duni”, a declarat pentru News.ro directorul general al Alltur, Liviu Cîrstea.
Tarifele pe pachet încep de la circa 60 euro pentru un sejur de patru nopți la un hotel de trei stele cu demipensiune și ajung până la circa 230 euro pentru un sejur de patru nopți la un hotel de patru stele cu all inclusive.
”Dar au fost și tarife ceva mai mici pentru cei care au rezervat încă din ianuarie-februarie. Majoritatea hotelurilor au piscină exterioară, dar multe dintre acestea au și piscină interioară”, a menționat Cîrstea.
Cele mai multe solicitări au fost pentru sejur de patru nopți la hotel de patru stele all inclusive, la un tarif de circa 120-140 euro/sejur.
CITEȘTE ȘI 5 firme românești din IT, incluse în topul Financial Times al companiilor europene cu cea mai rapidă creștere. Printre acestea este și Teamnet, fondată de Sebastian Ghiță, intrată între timp în insolvențăReprezentanții agențiilor subliniază că principala problemă a turiștilor români care merg în Bulgaria este aglomerația de la Podul Giurgiu – Ruse.
”Este un număr foarte mare de tiruri în Vama Giurgiu, atât pe un sens, cât și pe celălalt, iar acestea blochează podul. Chiar dacă autoturismele sau autocarele cu turiști ar putea tranzita mai ușor vama, nu o pot face pentru că sunt 'ținute' de tiruri pe pod. Am numărat joi, 11 mai, circa 60 de tiruri blocate pe pod pe sensul Bulgaria – România, iar printre acestea erau blocate și vreo 30 de turisme, în condițiile în care în vama românească nu erau mașini care să aștepte. Deci, cele 30 de mașini stăteau efectiv din cauza tirurilor. Și nu a început încă sezonul”, a explicat Cîrstea.
El estimează că în sezon vor fi 100 tiruri pe pod.
”Ca soluție, ar trebui ca tirurile să nu mai staționeze pe pod și să li se permită accesul pe pod, din oricare direcție, doar atunci când li se asigură staționarea (așezarea la rând pentru controlul de frontieră) în partea cealaltă, după ce trec de pod. În această situație, turiștii vor depinde doar de controlul de frontieră al persoanelor, nu și de cel al tirurilor și, în plus, nu ar mai afecta nici structura de rezistență a podului și poate că și reparațiile făcute recent ar dura mai mult. Practic, se comunică prin stație când poate avea acces pe pod un tir”, a mai spus Cîrstea.