După doi ani de scădere, cifra de afaceri a Selgros Cash&Carry România, unul dintre cei mai importanți operatori din comerțul românesc, a revenit pe creștere anul trecut, cu un avans de 3,5%, la 2,93 miliarde lei (651 milioane euro), iar profitul net aproape s-a triplat, la 43,2 milioane lei (9,6 milioane euro). Directorul general al companiei, Alexandru Vlad, declara la începutul anului că vrea să mențină trendul crescător și în acest an, când va fi reluată și extinderea rețelei, cu un prim magazin de dimensiuni mai mici la Târgu Mureș, a cărui deschidere va fi pe 27 mai.
Cifra de afaceri a Selgros Cash&Carry România a scăzut cu 9,8% în 2013 și cu 8,3% în 2014, până la 2,83 miliarde lei. În același timp, profitul net s-a redus de 3,5 ori în 2014, comparativ cu anul anterior, la 15,2 milioane lei.
Vânzările retailerilor au urcat anul trecut impulsionate de reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% din 1 iunie, dar și de creșterea consumului cu 8,9%.
CITEȘTE ȘI Micile magazine pierd tot mai mult teren în fața rețelelor moderne, care au ajuns la o cotă de piață record în primul trimestru de 60%Tot la începutul anului, Selgros a anunțat relansarea extinderii rețelei în acest an, primul oraș fiind Târgu Mureș, după care va urma Alba Iulia.
Noile magazine au o suprafață de vânzare de 4.000 de mp, față de cei 10.000 mp cât au magazinele standard Selgros.
Sortimentul de mărfuri alimentare va fi același, iar gama de articole nealimentare mai restrânsă.
”Reluarea expansiunii vine și în contextul în care am stabilit că suntem interesați să operăm cu formate mai mici ca dimensiune în orașe cu 70.000 până la 100.000 de locuitori. Nu este vorba de o schimbare de strategie, ci de un format mai mic. Ritmul de deschidere a noilor magazine ține de găsirea terenurilor corespunzătoare, precum și de obținerea tuturor avizelor și autorizațiilor pentru construire”, declara Vlad.
Cea mai recentă deschidere a unui magazin Selgros a avut loc în 2011 la Constanța, în urma unei investiții de 20 de milioane de euro. Concurentul direct al Selgros este Metro Cash&Carry, care a avut vânzări de 892 milioane euro în anul fiscal 2014/2015.
Selgros a anunțat recent că a finalizat procesul de rebranding prin preluarea siglei și a elementelor grafice ale Transgourmet. Demarat în 2014, rebranding-ul a urmat achiziției rețelei Selgros de către Transgourmet Holding AG, al doilea grup cash & carry și comerț B2B din Europa.
Compania și-a început activitatea pe piața locală în 2001, iar în prezent deține 19 magazine în București, Brașov, Iași, Târgu Mureș, Oradea, Cluj, Ploiești, Timișoara, Craiova, Bacău, Galați, Brăila, Arad, Suceava și Constanța.
Transgourmet Holding AG are operațiuni în Elveția, Franța, Germania, Austria, Polonia, România și Rusia.