Directorul general al UPC Romania, Robert Redeleanu, va prelua din septembrie și conducerea UPC Ungaria și va avea responsabilitatea conducerii operațiunilor UPC din ambele țãri, a anunțat operatorul român de telecomunicații prin cablu TV.
Redeleanu ĩși va desfãșura activitatea de la biroul din București, iar UPC România și UPC Ungaria continuã sã opereze ca entitãți separate.
El ĩi va succeda lui Magnus Ternjo, actualul șef al UPC Ungaria, care a decis sã părăsească Liberty Global, după o carierã de 15 ani ĩn cadrul grupului american.
Redeleanu s-a alăturat echipei UPC România ĩn anul 2013, ĩn poziția de director de marketing, după mai bine de 15 ani petrecuți ĩn industria bunurilor de larg consum, atât ĩn România, cât și ĩn afara țării.
El conduce UPC România din de la 1 iulie 2015
De-a lungul timpului, Redeleanu a ocupat diferite poziții de management ĩn marketing și marketing operations. A condus Scandia Foods din poziția de director general (2009 - 2011), iar ĩntre 2006 și 2009 a deținut funcția de director de marketing pentru Unilever Rusia, Ucraina și Belarus.
Anterior (2004 - 2006), el a lucrat ĩn industria de telecomunicații, fiind director de marketing pe România pentru operatorul Telemobil.
UPC România a înregistrat în primul semestru venituri de 339,5 milioane de lei, în creștere cu 9,8% față de iunie 2015, când acest indicator a atins 309,2 milioane de lei, potrivit datelor operatorului de cablu TV remise Profit.ro.
Ĩn moneda americană, veniturile operatorului român au totalizat în primul semestru 84,3 milioane de dolari, comparative cu 77,6 milioane de dolari în intervalul ianuarie – iunie 2015.
CITEȘTE ȘI FOTO Google Maps pentru Android poate funcționa doar pe Wi-Fi și permite descărcarea hărților pe cardul de memorieUPC România, membră a grupului american Liberty Global, susține că, în urma investițiile realizate, rețeaua companiei acoperă 2,672 milioane de case, în urcare cu aproximativ 10% față de iunie 2015.
Datele Liberty Global arată că operatorul român avea 1,25 milioane de clienți la finele primului semestru al acestui an, cu 4,4% mai mulți față de iunie 2015, dar similar cu nivelul atins la 31 martie.
UPC România este una dintre cele mai mari companii de telecomunicații prin cablu de pe piața locală, cu venituri de 142,4 milioane de euro în 2015, în creștere cu 9% față de anul precedent..
Operatorul român este afiliat la UPC Broadband, divizia europeană a Liberty Global, una dintre cele mai mari companii de comunicații prin cablu din lume.
Principalii concurenți ai UPC România sunt RCS&RDS și Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom).
Compania furnizează servicii de televiziune (digitală, prin satelit și analogică), internet în bandă largă și telefonie în aproximativ 300 de localități.
În 2015, afacerile operatorului au crescut cu 9%, la 536,1 milioane de lei, iar pierderile au urcat cu 11,4%, la 230,3 milioane de lei, potrivit datelor disponibile pe pagina web a Ministerului Finanțelor Publice.