Românii vor din ce în ce mai mult să aibă în garderoba lor haine de firmă, pe care preferă să le achiziționeze din fața computerului, iar acest lucru se reflectă în succesul magazinelor online de fashion. Un exemplu este magazinul online multibrand Answer.ro, de origine din Polonia, care, în nouă luni de la lansarea în România, a realizat vânzări de 2 milioane euro.
”Nu am împlinit încă un an pe piața românească, dar la finalul a 9 luni de activitate ne bucurăm deja de vânzări de peste 2 milioane euro. Answear.ro a luat cunoștință cu piața românească de fashion online la finalul anului trecut și a fost momentul oportun, momentul în care încrederea românilor în e-commerce începuse să crească. Ne așteptăm să încheiem anul cu vânzări de peste 3,6 milioane euro și să atragem un număr din ce în ce mai mare de cumpărători prin introducerea constantă a noi branduri de top”, a declarant pentru Profit.ro Raluca Radu, country manager Answear.ro pentru România. Ea spune că România este de departe piața cu cea mai mare rată de creștere de la un an la altul și cu cel mai mare potențial în acest moment.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”În general, piața de e-commerce din România și din Europa Centrală și de Est este în continuă evoluție. În România am asistat chiar la o dublare a cifrelor de vânzări de la un an la altul în ceea ce privește cumpărăturile online, iar categoria de fashion online este a doua din punctul de vedere al volumului cumpărăturilor în România”, a arătat Raluca Radu.
Potrivit datelor furnizate de answear.ro, la finalul lui 2015 o piața de fashion online se situa la 200 milioane de euro, iar anul acesta există toate premisele unei dublării a acestei valori.
”Personal, cred că la finalul lui 2016 avem toate șansele să raportăm o dublare, date fiind creșterea diversității produselor disponibile și îmbunătățirea serviciilor magazinelor online românești în general”, a mai spus Raluca Radu.
În ceea ce privește preferințele românilor, femeile preferă să achiziționeze de pe answear.ro pantofi sport, echipament sportiv, sandale, rochii, topuri și jeansi, în timp ce bărbații cumpără predominant cămăși, tricouri, pantofi sport, jeansi.
”Brandurile preferatele de români sunt Tommy Hilfiger, Calvin Klein Jeans, Hilfiger Denim, Adidas Originals, New Balance, Nike, Under Armour, Reebok, RayBan, DKNY, Mango, Converse sau Vans. De asemenea, ne bucură faptul că mărcile proprii, Medicine și Answear, sunt foarte bine primite de către publicul roman”, arată Raluca Radu.
Peste 50% dintre comenzile answear.ro sunt efectuate din București, următoarele în clasamentul vânzărilor fiind Cluj, Timișoara, Constanța, Iași și Brașov.
”Comanda medie se menține la peste 300 lei, iar județele Brașov și Constanța sunt cele în care comanda medie este cea mai ridicată”, menționează country managerul Answear.ro.
Cei care cumpără de pe answear.ro au vârste cuprinse între 18 și 44 de ani, sunt în proporție de 70% femei, atât mediu urban cât și rural. De asemenea, au acces la internet, cel puțin un smartphone, cont de facebook și sunt interesate de brand-urile fashion.
În ceea ce privește rata de retur a platformei, aceasta se situează sub 5%.
Answear este un retailer multibrand lansat în 2011 în Polonia, care ulterior a intrat și pe piețele din Cehia, Slovacia, Ungaria și România. Portofoliul magazinului online cuprinde peste 200 branduri internaționale cunoscute.
Printre concurenții Answear.ro pe această piață se numără: fashiondays.ro, zoot.ro și fashionup.ro.