De Paște, românii se așteaptă la promoții în special la haine și încălțăminte, în ton cu respectarea tradiției de a purta ceva nou, mai mult decât la electrocasnice, telefoane mobile sau tablete, potrivit studiului Romanian Easter Traditions & Habits 2016, realizat de Starcom MediaVest Group, în colaborare cu TNS România.
”Nevoile promoționale sunt adaptate mai degrabă la context decât la valoarea ofertei, întrucât de Black Friday cele mai așteptate promoții erau cele la produse de valoare mare, precum electrocasnice, televizoare, electronice, laptopuri”, se arată în studiu.
5 din 10 români intenționează să cheltuie 300 lei sau mai puțin pe cadouri, în timp ce 2 persoane din 10 nu au încă un buget bine conturat.
CITEȘTE ȘI Operațiunea Helios: Antifrauda va înăspri controalele la restaurante, cluburi și baruri, după ce a primit reclamații de la cetățeniPentru masa de Paște sunt alocați în medie 542 lei, bugetul rămânând constant, atât față de anul trecut, cât și la nivel de proporție din bugetul lunar al familiei.
La nivel național, pentru 63% dintre români masa de Paște va fi exclusiv tradițională, în timp ce 34% vor adăuga meniuri moderne celui tradițional.
Pe masa de Paște se vor regăsi ouă roșii, dulciuri, produse de patiserie pregătite în casă, carne de miel, legume și fructe.
Importanța religioasă a Paștelui a crescut foarte mult și în rândul populației din orașele mari, utilizatoare de internet. Procentajul celor care vor respecta pas cu pas tradițiile anul acesta este aproape dublu față de anul trecut: 54% dintre românii care locuiesc în orașele mari, utilizatori de internet, consideră Paștele o sărbătoare religioasă importantă și plănuiesc să respecte tradițiile pas cu pas, față de anul trecut, când numai 29% din rândul utilizatorilor online, peste 18 ani, au respectat tradițiile ad literam.
La nivel național, 68% dintre români vor merge la biserică în noaptea de Înviere pentru a lua Lumina Sfântă, iar 64% dintre ei vor rămâne și la slujba de Înviere.
62% dintre români consideră Paștele o importantă sărbătoare religioasă, care necesită pregătiri minuțioase. 54% dintre ei preiau tradițiile din familie, iar 45% transmit mai departe obiceiurile respectate în copilărie.
Deși Paștele este o sărbătoare adecvată pentru reîntoarcerea la valorile religioase, procentajul celor care se angajează în activități de voluntariat sau care fac donații în această perioadă este unul mic.
Și bugetul alocat pentru călătorii de Paște ocupă un plan secundar: 68% din populație nu va aloca deloc bani pentru călătorii.
Studiul a fost realizat pe un eșantion total de 1.045 persoane cu vârsta 18 - 64 ani, reprezentativ la nivel național. Rezultatele au o marjă de eroare de +-3.1% la un nivel de încredere de 95%.