România avea 7,2 milioane de clienți la serviciile TV la mijlocul anului, cu 5% mai mult față de anul trecut

România avea 7,2 milioane de clienți la serviciile TV la mijlocul anului, cu 5% mai mult față de anul trecut
scris 12 oct 2016

Numărul de abonați la serviciile de retransmisie a programelor TV a atins 7,2 milioane la finele primului semestru, în creștere anuală de aproape 5%, conform raportului de date statistice realizat de ANCOM.

Dintre aceștia, 4,6 milioane sunt abonați prin rețele de cablu, 2,4 milioane sunt clienți ai rețelelor prin satelit (DTH) și 89.000 sunt utilizatori ai tehnologiei IP (IPTV).

Urmărește-ne și pe Google News

Numărul de abonați care recepționează servicii TV în format digital crește cu 7,5%, potrivit ANCOM.

La jumătatea acestui an, rata de penetrare a serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale la nivel de gospodării era de aproape 96%, în timp ce incidența acestor servicii recepționate în format digital a atins  60%.

Din totalul de 7,2 milioane de abonați, 60% (4,3 milioane) sunt din mediul urban, iar restul de 40% (2,9 milioane) din mediul rural.

Suportul de recepționare prin cablu este în continuare majoritar în mediul urban (75% din totalul abonaților prin cablu), restul de 25% dintre abonați fiind clienți din mediul rural.

Guvernul amână din nou trecerea la televiziunea digitală, dar vrea să subvenționeze achiziția de setbox-uri pentru populație CITEȘTE ȘI Guvernul amână din nou trecerea la televiziunea digitală, dar vrea să subvenționeze achiziția de setbox-uri pentru populație

În schimb, gospodăriile din mediul rural sunt deservite preponderent de rețele cu transmisie prin satelit de tip DTH - 59%.

Urmând tendința ultimilor ani, numărul de abonați la serviciile de retransmisie a programelor media audiovizuale recepționate în format digital continuă să crească, ajungând la aproximativ 4,5 milioane din totalul de 7,2 milioane de abonați.

Numărul de abonați la servicii recepționate în format digital a crescut în ultimul an cu 8%, reprezentând 63% din totalul abonaților.

În funcție de suportul folosit, 54% (2,4 milioane) dintre abonați recepționau la mijlocul acestui an programe TV în format digital prin intermediul rețelelor cu transmisie prin satelit (DTH), în timp ce 44% (aproape 2 milioane) accesau aceste programe prin rețele prin cablu, iar 2% (89.000) prin tehnologia IP (IPTV).

În ultimul an, numărul de abonați la servicii furnizate prin rețele de cablu în format digital a crescut cu peste 10%, la servicii furnizate prin rețele satelit de tip DTH cu 5%, iar la IPTV cu 28%.

Cea mai mare pondere în numărul total de abonați este deținută în continuare de cei care recepționează programele audiovizuale prin intermediul rețelelor de cablu (65%), numărul acestora înregistrând o creștere anuală de aproape 5%.

Din totalul de 4,6 milioane de abonați la servicii furnizate prin rețele de cablu, 3,5 milioane sunt din mediu urban, în timp ce 1,2 milioane clienți sunt din mediul rural.

Numărul acestora din urmă a crescut în ultimul an cu 9% comparativ cu 3% cât reprezintă creșterea înregistrată în mediul urban pentru aceeași perioadă.

Astfel, rata de penetrare a serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale prin rețele de cablu, în mediul urban a ajuns la 82% în timp ce rata de penetrare a serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale prin rețele de cablu, în mediul rural a crescut până la 36%.

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
servicii tv
abonati
date statistice