Rewe România, care deține magazinele Penny Market și XXL MegaDiscount, va încheia anul 2015 cu o rețea de 181 de unități, după ce a deschis 11 magazine în acest an, din care 5 numai în decembrie.
Cele 5 magazine din decembrie sunt amplasate în București (două), Fetești (Ialomița), Focșani (Vrancea) și Rovinari (Gorj).
În acest an, retailerul a mai deschis magazine în Luduș, Giurgiu, Sibiu, Corbeanca, Zimnicea și Bragadiru.
Investiția medie într-un magazin Penny Market este de 2 milioane euro, incluzând terenul și construcția, majoritatea magazinelor retailerului fiind proiecte greenfield.
Luni, grupul german Rewe a semnat un acord pentru vânzarea celor 86 de supermarketuri Billa din România către grupul francez Carrefour și a anunțat că se va concentra în continuare pe dezvoltarea rețelei de magazine de discount Penny Market în România. Vânzările Penny Market România au crescut cu aproximativ 14% în primele nouă luni ale anului 2015, a anunțat compania.
"Rewe Group se va concentra în viitor pe dezvoltarea business-ului de discount în România cu Penny. Prin concentrarea pe business-ul de discount, Rewe Group poate dezvolta în mod ideal strategia de creștere în România", a declarat Frank Hensel, CEO Rewe International AG și reprezentant general al grupului.
Rewe a intrat cu Penny Market pe piața românească în 2005 și operează în prezent 173 de unități Penny Market și 8 magazine XXL Mega Discount.
Anul trecut, rețeaua a avut afaceri de 2,3 miliarde lei (524 milioane euro), în creștere cu 6,4% față de 2013, și un profit net de 11,3 milioane lei (2,5 milioane euro).
Principalul concurent al retailerului pe segmentul pe care activează este Lidl.
Fondat în 1927 în Koln, Rewe este unul dintre cele mai importante grupuri de retail și turism din Germania, dar și din Europa. Cu aproximativ 330.000 de salariați în 12 țări europene, grupul are 15.000 magazine iar în 2014 a înregistrat o cifră de afaceri de peste 51 de miliarde de euro.