Consumul va continua să crească și anul viitor, pe fondul reducerii TVA și al majorării salariilor

Consumul va continua să crească și anul viitor, pe fondul reducerii TVA și al majorării salariilor
scris 15 dec 2015

Consumul își va continua creșterea susținută pe parcursul anului viitor, în condițiile reducerii cotei standard de TVA și a majorărilor salariale semnificative în sectorul public, arată analiștii PwC, care atrag atenția că o parte din consum va avea la bază importurile, ceea ce ar putea antrena majorarea deficitului comercial și chiar presiuni de depreciere pentru moneda națională.

De la 1 ianuarie 2016, cota standard TVA va fi redusă de la 24% la 20%.

Urmărește-ne și pe Google News

"România ar trebui să gestioneze cu prudență acest moment de accelerare a creșterii economice pentru a nu reveni la dezechilibrele macroeconomice ce au caracterizat perioada anterioară crizei financiare din 2008-2009. În România, consumul crește cu 6-7% anual pe fondul creșterii veniturilor populației și al reducerii TVA la alimente (…) Ne așteptăm la o creștere susținută a consumului și pe parcursul anului viitor (…)", a precizat Bogdan Belciu, Partener pentru Servicii de Consultanță pentru Management în cadrul PwC România.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

El arată că, în situația în care consumatorii vor continua să dea dovadă de "larghețe" în perioada următoare, întregul sector de retail ar trebui să înregistreze vânzări foarte bune în perioada sărbătorilor de iarnă. În luna decembrie, vânzările retailerilor se pot dubla față de o lună normală.

Potrivit economiștilor PwC, ambele motoare ale cheltuielilor de consum – venitul real disponibil și rata de economisire – au jucat un rol în această tendință ascendentă.

Cele mai multe dintre țările analizate sunt într-o poziție favorabilă în care venitul real disponibil al populației a crescut, iar rata de economisire a scăzut, însă în Germania rata de economisire a crescut, în ciuda creșterii veniturilor.

"Cheltuielile de consum sunt fundamentale pentru companii și pentru economii în general, iar, în multe dintre statele analizate, consumul reprezintă două treimi din activitatea economică. De asemenea, consumul este principalul motor al veniturilor companiilor, ceea ce se corelează cu intențiile de angajare ale acestora", a arătat Belciu.

Cu toate acestea, Grecia și Italia rămân într-o situație dificilă, în care veniturile au scăzut, iar consumatorii au fost nevoiți să-și consume din economii pentru a contrabalansa această situație.

În perioada următoare este anticipată o evoluție pozitivă a consumului în cele mai multe economii dezvoltate. În schimb, unele dintre economiile emergente – precum Rusia și Turcia (din pricina evenimentelor geopolitice) și Brazilia (din pricina problemelor economice) – s-ar putea confrunta cu o scădere a consumului.

viewscnt
Afla mai multe despre
retail
vanzari
consum
tva