Retailerul de produse de înfrumusețare și accesorii SOLE Luxury Boutique, deținut de Angela și Tudor Țiboc, analizează posibilitatea extinderii rețelei de magazine fizice în sistem de franciză. În prezent, compania deține 3 magazine în București, Cluj și Baia Mare și un magazin online, care generează 70% din afacerile companiei.
”În 2017, intenționăm să deschidem magazine offline în sistem de franciză, însă acest proces este unul destul de complex, iar momentan suntem la stadiul de bugetare și analiză a pieței”, a declarat pentru Profit.ro Angela Țiboc.
SOLE este un business lansat în 2014 și reprezintă a doua afacere pornită de familia Țiboc, după retailerul IT&C QuickMobile.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Despre începuturi, Angela Țiboc povestește că afacerea SOLE a pornit de la afinitatea sa pentru produse de brand care ”făceau furori” în vestul Europei, însă erau foarte greu accesibile sau inexistente în România.
”Cei mai mulți dintre cei care doreau să-și achiziționeze un produs semnat de un anumit designer aveau această oportunitate doar în călătoriile lor din străinătate. Așa că am pornit acest business axat pe distribuție, iar ulterior l-am extins în retail lansând buticuri de lux în centre comerciale, dar și un shop virtual”, spune Angela Țiboc.
Primii 2 ani au însemnat o investiție de peste 1 milion euro, din care peste 50% au fost atribuiți magazinelor fizice, iar circa 150.000 euro shop-ul online.
”Ambele ramuri sunt în continuare în dezvoltare, iar investițiile sunt constante, întrucât ne dorim permanent produse și branduri noi în magazine. (...) Am făcut profit încă din primul an, deci pot spune că 2014 a fost cel mai bun an”, mai spune Angela Țiboc.
În primele 6 luni ale acestui an SOLE a înregistrat o creștere cu 15% a cifrei de afaceri comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cele mai multe vânzări fiind generate prin shop-ul virtual, unde s-au înregistrat cu 30% mai multe vânzări decât în magazinele fizice.
”Pentru anul în curs estimăm o creștere de cel puțin 5% a cifrei de afaceri comparativ cu 2015, planurile noastre fiind extinderea permanentă a portofoliului de produse, precum și o strategie de loializare a clienților prin promoții, carduri VIP și alte avantaje disponibile atât online, cât și offline. Bineînțeles, la baza estimărilor noastre stau și evenimente importante ce urmează să aibă loc, precum Black Friday și perioada sărbătorilor de iarnă, două momente care au un impact major atât în numărul de comenzi, cât și în valoarea coșului mediu”, mai spune proprietara SOLE.
În 2015, retailerul a înregistrat o cifră de afaceri de 1,5 milioane euro.
Portofoliul SOLE cuprinde în prezent peste 300 branduri, majoritatea originare din Europa și SUA, dar mai nou și din Asia.
În ceea ce privește preferințele clientelor din România, Angela Țiboc spune că după ce în 2015 acestea s-au îndreptat către parfumuri și cosmetice, în primul semestru s-a observat o cerere mai mare pentru genți și ceasuri.
”Româncele înclină mai des către branduri europene, datorită renumelui pe care case precum Valentino, Yves Saint Laurent sau Chloe și le-au creat în industria bunurilor de lux, în special pe zona de accesorii. Dacă ne referim la cosmetice, produsele din brandurile Estee Lauder și Christian Dior sunt cel mai des solicitate, în timp ce parfumurile semnate de Lancome si Versace generează cele mai multe comenzi”, precizează Angela Țiboc.
Valoarea bonului mediu pe SOLE s-a menținut și anul acesta la circa 250 lei, cu 30% mai mare decât coșul mediu pe segmentul fashion, la nivel național, perioadele cu vârfuri de vânzări fiind cele care preced o sărbătoare (Paște, Crăciun), final de noiembrie – Black Friday, dar și perioada verii când crește numărul de comenzi pentru parfumuri, produse de protecție solară sau genți speciale pentru plajă.
Referindu-se la evoluția pieței online de produse de înfrumusețare, Angela Țiboc spune că aceasta crește treptat, inclusiv pe segmentul de lux, dar ritmul nu este atât de accelerat precum în Vest, iar unul dintre motivele care împiedică dezvoltarea pieței online este lipsa încrederii consumatorului.
”La noi, multe femei sunt încă obișnuite să caute produse de înfrumusețare și îngrijire în mall-uri și farmacii. În online, pe de altă parte, avem deja de un consumator premium – vorbim despre un client informat, fidelizat, care știe exact ce caută. Din păcate, am fost „obișnuiți” să cumpărăm produse contrafăcute chiar din centrele comerciale, deci în cazul unui shop virtual lucrurile devin și mai îndoielnice. Pentru a se convinge, utilizatorul online are nevoie de un client service ireproșabil, de transparență și, în final, de o experiență plăcută de cumpărături”, mai spune proprietara SOLE.
De asemenea, comportamentul de consum diferă față de țările vest europene, româncele preferând produsele de înfrumusețare – cosmetice și parfumuri, în timp ce în țări precum Franța, ori Belgia, femeile cumpără mai mult pe produse de îngrijire a pielii.
Peste 80% dintre clienții retailerului sunt femei, cu studii medii/superioare și cu venituri de peste 2.500-3.000 lei/lună.
Cea mai mare pondere a comenzilor SOLE o are Bucureștiul - 30%, fiind urmat de Cluj și Brașov, cu 25, respectiv 10%. Restul comenzilor vin din orașe precum Constanța, Ploiești, Brașov, Timișoara, Brăila, Hunedoara, Mureș.
”Avem o clientelă semnificativă și în afara țării, în primul rând în Germania, unde am și avut un magazin fizic. Procentul livrărilor în afara României este de până în 15% în acest moment, însă in perioada urmatoarea focusul este pe clienții din România”, mai spune Angela Țiboc.