Rețeaua de fibră optică a RCS&RDS, unul dintre liderii locali ai pieței de telecomunicații, deservea aproximativ 5 milioane de locuințe la finele anului trecut, de la 4,7 milioane în 2016, reiese din cifrele anunțate de grupul controlat de Zoltan Teszari.
“Rețeaua noastră de utilizatori rezidențiali și business acoperă, în plus față de capitala București, toate cele 41 reședințe de județ și numeroase orașe mai mici. Rețeaua noastră de fibră din România deservea un total de aproximativ 5,0 milioane de locuințe la 31 decembrie 2017. Deservim clienții business din toate județele și orașele mari din România”, se spune în raport.
De ce este important: Fibra optică asigură o lățime de bandă mai mare comparativ cu cablurile de cupru și permite viteze de transfer de ordinul Gbps. De altfel, datele ANCOM arată că în rețeaua RCS&RDS se înregistrează cea mai ridicată viteză medie la conexiunile de internet fix, atât la descărcare (download), cât și transfer (upload).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În România, grupul RCS&RDS are o rețea backbone interurbană de aproximativ 25.000 de kilometri, cu 3.000 de kilometri mai mult față de 2016.
“Cea mai mare parte a rețelei noastre interurbane aeriene este construita de-a lungul liniilor electrice ale companiilor naționale de distribuție a energiei electrice și de transport în comun, pe baza unor contracte de închiriere. Pentru rețelele noastre metropolitane, am închiriat stâlpi sau am obtinut servituți de trecere subterane de la companiile de transport private sau de stat (cum ar fi Metrorex București S.A., operatorul metroului din București, și de la anumiți operatori de transport municipal de suprafață din diferite zone ale țării). Rețeaua noastră de utilizatori rezidențiali și business acoperă, în plus față de capitala București, toate cele 41 reședințe de județ și numeroase orașe mai mici”, se mai spune în document.
La finele anului trecut, RCS&RDS avea 10,56 milioane de clienți, comparativ cu 10,17 milioane în 2016.
Defalcat, pe segmentul Internet fix și date portofoliul număra 2,284 milioane de clienți, de la 2,115 milioane în 2016.