Poșta Română se pregătește să introducă, cel târziu până la 30 iunie, sistemul prin care clienții vor fi anunțați prin SMS, posibil și prin e-mail, despre data și ora livrării coletelor poștale interne, această măsură fiind parte a planului de redresare prezentant de Profit.ro în toamna anului trecut.
Din noiembrie 2017, operatorul poștal național a simplificat modul de completare a informațiilor de pe documentul de prezentare a coletului poștal intern, facilitând accesul la completare prin intermediul unei aplicații informatice disponibilă pe pagina web a CNPR.
“Aceasta este prima etapă în modernizarea produsului colet poștal intern, urmând ca în primul semestru al acestui an să se asigure destinatarilor prin SMS, posibil și prin e-mail, conform solicitărilor clienților”, se arată într-un document al companiei.
Pentru acest an, Poșta își mai propune să continue acțiunile de informatizare a rețelei de oficii poștale, informatizarea fluxului tehnologic afferent mandatelor poștale și furnizarea electronică a semnăturii de primire a destinatarului pentru trimiterile din clasa Express, prin dotarea curierilor cu PAD-uri.
În septembrie 2017, Poșta Română a anulat, înainte de termenul de primire a ofertelor, o licitație pentru cumpărarea de servicii de transmitere de SMS-uri către clienții care utilizează serviciile poștale și trebuie informați cu privire la data și ora livrării trimiterilor poștale adresate, precum și la valoarea rambursului care trebuie achitată la primirea acestora. Motivul? Operatorul a uitat să specifice, în caietul de sarcini al licitației, numărul maxim de mesaje scrise care urmează să fie transmis.
Ulterior publicării anunțului de participare la licitație, pe 18 august 2017, și în urma analizării solicitărilor de clarificări transmise de operatorii telecom, Poșta a constatat că lipsa cantității de servicii împiedică potențialii ofertanți să redacteze o ofertă financiară justă și realistă.
Poșta Română este controlată de Ministerul Comunicațiilor – 75% și Fondul Proprietatea – 25%.
În 2016, afacerile companiei au crescut cu 2,4%, la 1,135 miliarde de lei, iar profitul net a atins 10,45 milioane de lei, de la o pierdere de 34,01 milioane de lei în 2015.