Tribunalul București a respins, printr-o hotărâre definitivă, contestația Poștei Române împotriva unei sancțiuni aplicată de Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) în noiembrie 2016. Instituția a aplicat atunci o amendă de 35.000 de lei pentru că, în anul 2015, operatorul poștal național nu a respectat cerințele minime de calitate în furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal.
“Cerințele de calitate pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care Poșta Română trebuia să le respecte au fost stabilite prin Decizia ANCOM 1.158/2013 privind desemnarea Poștei Române ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poștale”, informează ANCOM.
Potrivit Autorității, operatorul poștal național avea obligația de a livra, în cel mult o zi lucrătoare de la data depunerii la punctele de acces, 85% din numărul total al trimiterilor poștale interne.
De asemenea, 97% din numărul total al acestor trimiteri poștale ar fi trebuit să fie livrate în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.
Cu afaceri anuale de peste un miliard de lei, Poșta Română este cel mai mare jucător local de profil.
Ministerul Comunicațiilor este acționarul majoritar al companiei, cu o cotă de 75%, restul revenind Fondului Proprietatea.