După ce Telekom a rupt înțelegerea cu Poșta, operatorul poștal anunță că a achitat o parte din datorii

După ce Telekom a rupt înțelegerea cu Poșta, operatorul poștal anunță că a achitat o parte din datorii
scris 2 feb 2018

Poșta Română anunță că a stins datoria de 1,3 milioane de lei către Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote) și a plătit, în perioada decembrie 2017 – ianuarie 2018, grupului de firme Telekom suma totală de 42,62 milioane de lei. Anunțul este transmis după ce Telekom a încetat colaborarea cu Poșta în privința serviciului de încasare a facturilor din cauza datoriilor provenite din nerambursarea contravalorii facturilor încasate prin oficiile poștale, calculate la aproape 88 milioane lei și acumulate începând cu 2010.   

“Din cuantumul de plăți restante acumulate în ultimii ani către Telekom, Poșta Română a achitat 8.169.949 lei, la finalul anului trecut. Totodată, s-a început plata, la zi, a contravalorii facturilor încasate pentru serviciile de cash-collection în valoare de 33.130.776 lei, în perioada decembrie 2017 – ianuarie 2018”, transmite Poșta.

Urmărește-ne și pe Google News

 

Numărul restanțelor stinse către creditori, pe partea de cash-collection, a ajuns la 15, în ultimele trei luni.

“Menționăm că, în prezent, Poșta Română mai are de achitat un singur debit către Telekom Romania Communications (fost Romtelecom)”, mai transmite operatorul poștal.

EXCLUSIV Ruperea înțelegerii Poștă-Telekom face victime: directorul economic va fi schimbat după 6 ani CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Ruperea înțelegerii Poștă-Telekom face victime: directorul economic va fi schimbat după 6 ani

Grupul de firme Telekom România a încetat colaborarea cu Poșta Română în privința serviciului de încasare a facturilor din cauza datoriilor acumulate.

“Poșta Română are un debit față de compania Telekom. Datoriile către grupul de firme Telekom și alti parteneri sunt acumulate de mai mulți ani. Datoria către grupul de firme Telekom începe încă din 2010 și a crescut rapid în primele 9 luni ale anului 2017. (…) Menționăm că politica instituției este de a-și achita datoriile față de creditori. De exemplu, în ultimele patru luni s-au făcut plăți subsțaniale către G4S, mai multe instituții bancare, diverși parteneri, iar către ENEL am reușit să stingem întreaga datorie de 20 milioane de lei. Nu comentăm în nici un fel decizia unei companii partenere, atâta timp cât această decizie respectă legea”, se arată într-un răspuns al Poștei remis anterior la solicitarea Profit.ro.

Telekom Romania a anunțat, la 22 ianuarie, că va înceta contractele cu Poșta Română, începând cu 1 februarie, pentru încasarea facturilor aferente contractelor de servicii fixe și mobile, ”ca urmare a nerespectării obligațiilor contractuale de către Poșta Română”.

Poșta caută la bănci 40 milioane lei. Anterior, Eximbank a creditat operatorul cu 30 milioane lei CITEȘTE ȘI Poșta caută la bănci 40 milioane lei. Anterior, Eximbank a creditat operatorul cu 30 milioane lei

”Clienții Telekom Romania beneficiază în continuare de cele peste 40.000 de puncte de încasare (rețeaua proprie de magazine, rețele de retaileri, bănci partenere, ATM-uri și automate de plăți), din mediul urban și rural, unde își pot plăti facturile”, se arata în comunicatul Telekom România, fără alte detalii.

Telekom Romania a precizat, la solicitarea Profit.ro, că decizia a fost luată din cauza nerespectării de către Poșta Română a termenelor de plată agreate de ambele părți.

Poșta Română a încheiat și derulat relații comerciale cu Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) începând cu anul 2003, iar cu Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote) din anul 2006.

Prin rețeaua teritorială a Poștei au fost încasate anul trecut un număr de 2,44 milioane de facturi emise de cei operatori telecom, de la 4,64 milioane de facturi în 2016.

Veniturile Vodafone România în primele 9 luni ale anului fiscal 2017 – 2018 au crescut cu 2,8%, la 546,9 milioane de euro. Baza de clienți se apropie de 10 milioane CITEȘTE ȘI Veniturile Vodafone România în primele 9 luni ale anului fiscal 2017 – 2018 au crescut cu 2,8%, la 546,9 milioane de euro. Baza de clienți se apropie de 10 milioane

“În medie, aproximativ 300.000 de facturi sunt încasate lunar prin oficiile Poștei Române pentru firmele din grupul Telekom. Comisionul care revine Poștei din activitatea de încasare a facturilor Telekom se situează în jurul sumei de 200.000 lei”, se mai arată în răspunsul Poștei.

Întrebați dacă Telekom România va fi dat în judecată, reprezentanții Poștei au declarat că “în acest moment nu a fost explorată o astfel de posibilitate”. 

De notat că directorul general al Poștei Române, Elena Petrașcu, este reprezentantul statului în ședințele AGA ale Telekom Romania Communications (fost Romtelecom), mandat preluat de la 5 septembrie.

“Din data de 05.09.2017, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) a nominalizat un reprezentant, în persoana Elenei Petrașcu, să reprezinte interesele statului român, acționar cu 45% din Telekom, în Adunarea Generală a Acționarilor. Votul pe care reprezentantul minoritar îl exercită în cadrul ședințelor AGA are la bază un mandat special nu este un vot exprimat în nume propriu”, se precizează în răspunsul operatorului Poștal.

MCSI este acționar la Poșta Română, cu o cotă de 75%, restul revenind Fondului Proprietatea.

Cu afaceri anuale de peste un miliard de lei, Poșta Română este cel mai mare jucător national de profil.

Controlat de indirect de grupul Deutsche Telekom, grupul de firme Telekom are afaceri de aproximativ un miliar de euro.

Statul român are o participație de 45,96% în capitalul social al Telekom Romania Communications, care, la rândul ei, deține 30% din acțiunile fostului Cosmote.

viewscnt
Afla mai multe despre
posta
telekom
debite