Curtea de Apel București (CAB) a respins contestația Poștei Române împotriva unei sancțiuni aplicată de autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) în 2015. Instituția a amendat cu 10.000 de lei pentru că, în perioada iulie - decembrie 2014, operatorul poștal național nu a măsurat și raportat, așa cum avea obligația, timpii de livrare a trimiterilor interne de corespondență prioritară în greutate de până la 2 kg.
Pentru serviciile din această categorie, Poșta Română are obligația de a livra 85% din totalul trimiterilor în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces, respectiv 97% din total în cel mult două zile lucrătoare de la depunere.
La finele anului 2015, Poșta a atribuit Institutului Român pentru Evaluare și Strategie, în urma unei licitații, un contract de 321.500 lei, fără TVA, pentru servicii de monitorizare a timpilor de circulație ai corespondenței interne în perioada 01.01.2016 - 31.12.2016.
CITEȘTE ȘI ANCOM pregătește scăderea facturii pentru convorbiri pe telefonul mobil. Din 2018Conform datelor disponibile pe www.-e-licitiatie.ro, ultimul contract similar a fost încheiat de CNPR în septembrie 2012. Furnizorul serviciilor de monitorizare a fost PricewaterhouseCoopers Management Consultants SRL, care a încasat suma de 314.992, fără TVA.
În luna august a acestui an, operatorul poștal a atribuit KPMG Advisory, în calitate de unic ofertant, un contract pentru realizarea auditului serviciilor de monitorizare a timpului de circulație pentru corespondență prioritară internă. Contractul se ridică la 104.000 lei, fără TVA.