Organizația pentru Protecția Consumatorilor Infocons a realizat un studiu comparativ cu privire la cheltuielile primăriilor din cadrul reședințelor de județ din România pentru evenimentele organizate în perioada sărbătorilor de iarnă 2017-2018.
Cea mai mare sumă pentru organizarea evenimentelor din perioada sărbătorilor de iarnă 2017-2018 a fost achitată de Primăria Municipiului București și ajunge la 9 milioane lei, iar suma cea mai mică, de 27.136 de lei, a fost achitată de Primăria Municipiului Giurgiu, spune Infocons.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În total, primăriile din țară au cheltuit în medie 744.764,15 lei pentru organizarea evenimentelor din perioada sărbătorilor de iarnă 2017-2018.
Modalitatea de contractare a agenților economici, s-a făcut, în proporție de 59.52%, prin achiziție directă. 11.90% din contracte au fost atribuite prin achiziție publică, 9.52% din contracte au fost atribuite prin licitație, 7.14% din contracte au fost atribuite prin acorduri de parteneriat, 4.76% din contracte au fost atribuite prin procedura simplificată, 2.38% din contracte au fost atribuite prin negociere, 2.38% din contracte au fost finanțate prin intermediul sponsorizărilor, iar 2.38% din contracte au fost finanțate în regie proprie.
Primăria Municipiului Giurgiu a organizat 11 evenimente în iarna 2017-2018, cele mai multe dintre toate Primăriile reședințelor de județ din România. La polul opus, 11 primării au organizat un singur eveniment cu ocazia sărbătorilor de iarnă 2017-2018.