Platforma TikTok și-a apărat în Parlamentul European (PE) măsurile pe care le-a adoptat pentru a combate dezinformarea în primul tur al alegerilor prezidențiale din România și a negat că l-ar fi favorizat pe candidatul Călin Georgescu, care s-a clasat pe locul întâi, cu 22,94% din voturi, relatează agenția EFE.
Vorbind în fața Comisiei pentru Piața Internă și Protecția Consumatorului din Parlamentul European, reprezentanții companiei au subliniat că "toți candidații au fost luați în considerare în sistem fără diferențiere între independenți și cei care făceau parte dintr-un partid", prin urmare s-au confruntat "cu aceleași restricții", scrie Agerpres.
Este ceea ce a explicat directoarea globală pentru Produs, Autenticitate și Transparență a TikTok, Brie Pegum, care a dat asigurări că dintre rețelele blocate în ultimele luni pentru conținut politic nepermis numai una îl susținea pe Georgescu și aceasta avea mult mai puțini urmăritori decât altele care susțineau alți candidați.
"În general, am lucrat neîntrerupt pentru a încerca să evităm dezinformarea și să coordonăm un comportament autentic", a mai spus reprezentanta TikTok.
Ea a subliniat că platforma TikTok a eliminat peste 66.000 de conturi false în România, circa șapte milioane de "like-uri" false, aproximativ zece milioane de urmăritori falși și circa 1.000 de conturi care imitau profiluri ale candidaților.
La rândul său, directoarea TikTok pentru Politici Publice și Relații Guvernamentale, Caroline Greer, a explicat faptul că platforma a aplicat normele sale interne pentru procesele electorale în timpul alegerilor din România și a precizat că în lunile anterioare alegerilor a avut reuniuni cu diferite autorități ale țării, inclusiv cu mai multe partide politice și cu autoritatea electorală română.
Mai mult, ea a menționat că TikTok are peste 6.000 de moderatori de conținut în limbile Uniunii Europene, dintre care 95 moderează conținuturile în limba română.
Algoritmul utilizat de rețeaua de socializare pentru afișarea conținutului pentru utilizatori "răspunde semnalelor activității" acestora, astfel încât favorizează apariția conținuturilor pe care fiecare utilizator se oprește pentru a le vizualiza, a mai explicat reprezentanta TikTok.
Răspunsurile reprezentanților TikTok nu i-au convins pe eurodeputații prezenți la dezbatere și respectiva comisie a Parlamentului European va studia posibilitatea de a transmite în scris întrebări suplimentare platformei.
Comisia pentru Piața Internă și Protecția Consumatorului din Parlamentul European (PE) a audiat reprezentanții TikTok asupra modului în care această companie aplică regulile digitale ale UE.
Legea privind Serviciile Digitale ale UE (Digital Services Act - DSA), intrată deplin în vigoare pe 17 februarie 2024, stabilește obligații stricte pentru furnizorii de servicii digitale, cum ar fi social media sau comerțul online, de a combate conținutul ilegal, dezinformarea online și alte riscuri online pentru societate.
România a cerut Comisiei Europene după primul tur al alegerilor prezidențiale să lanseze o investigație oficială asupra platformei TikTok, în baza regulilor comunitare privind social media.
CITEȘTE ȘI FOTO Constructorii chinezi se pregătesc să lanseze un lot din prima și singura autostradă construită de ei în RomâniaÎntr-o scrisoare consultată de Politico.eu joia trecută, rețeaua de socializare TikTok - deținută de compania chineză ByteDance - a respins acuzațiile conform cărora și-ar fi folosit influența în alegerile din România.
"Până în prezent, nu am găsit nicio dovadă a unei Operațiuni Acoperite de Influență pe platforma noastră în ultimele câteva săptămâni pentru alegerile prezidențiale aflate în desfășurare în România, precum și nicio dovadă a unei influențe străine", afirmă platforma TikTok, potrivit publicației citate, într-o scrisoare adresată autorităților române.
TikTok adaugă că a "eliminat peste 150 de conturi impersonale atribuite" candidatului Călin Georgescu și peste 650 de conturi atribuite altor candidați. "Relatările puternic speculative despre alegerile din România sunt inexacte și înșelătoare", a declarat un purtător de cuvânt al TikTok, Paolo Ganino, citat de Politico.eu.