Ministerul Transporturilor și Infrastructurii vrea să desființeze un post de secretar general adjunct, dar și să înființeze o Direcție Generală Strategie și o Direcție Generală Monitorizare Proiecte. Alte direcții vor fi înființate prin reorganizarea altor direcții, arată un proiect de Hotărâre privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, publicat în dezbatere de minister.
Astfel, se desființează un post de secretar general adjunct, iar la nivelul conducerii ministerului va fi un singur secretar general, ajutat de doi secretari generali adjuncți, înalți funcționari publici, scrie News.ro.
Va fi totodată înființată Direcția Generală Strategie în subordinea ministrului Transporturilor și Infrastructurii, în vederea coordonării și impulsionării procesului de planificare strategică, elaborare strategii și integrare a viziunii de dezvoltate pentru domeniile strategice de activitate ale ministerului.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Protestele minerilor. Ce se face pentru salvarea Complexului Energetic Hunedoara. Transelectrica a avizat darea în plată a activelor Paroșeni contra ștergerii datoriilor"Această nouă structură va avea ca principale atribuții coordonarea elaborării strategiilor privind infrastructura națională de transport, asigurarea de suport structurilor de specialitate din minister pentru elaborarea strategiilor privind infrastructura națională de transport, monitorizarea realizării în termenii și la termenele prevăzuți/ prevăzute în documentele strategice din domeniul infrastructurii naționale de transport, sprijinirea activității de pregătire și fundamentare a proiectelor strategice, colaborarea cu alte instituții sau autorități publice cu rol în planificarea strategică și dezvoltare de strategii relevente pentru domeniul de activitate al ministerului etc", se arată în nota de fundamentare.
Această structură nouă se înființează prin preluarea activității de infrastructură și a activității de implementare Master Plan din cadrul Direcției Investiții și Infrastructură, împreună cu numărul de posturi și personalul aferent, precum și prin preluarea activității de politici publice și strategie din cadrul Direcției generale management, strategie, politici publice, privatizare și guvernanță corporativă, împreună cu numărul de posturi și personalul aferent.
O altă direcție care va fi înființată este Direcția Generală Monitorizare Proiecte în vederea coordonării și impulsionării procesului de pregătire și urmărire a implementării proiectelor de dezvoltate pentru domeniile strategice de activitate ale ministerului, precum și monitorizarea realizării în termenii și la termenele prevăzuți/prevăzute a proiectelor de importanță strategică din domeniul infrastructurii naționale de transport.
"Prin această nouă structură, conducerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii va putea aplica unitar și eficient instrumente de management în vederea eliminării riscurilor privind blocarea/ amânarea/ întârzierea/ neimplementarea proiectelor de importanță strategică", mai relevă nota de fundamentare.
Această structură nouă se înființează prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Direcției proiecte strategice, monitorizare proiecte și parteneriat public, prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Direcției reglementări tehnice, autorizații de construire și mediu și prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Serviciului Investiții din cadrul Direcției Investiții și Infrastructură.
Va fi înființată și Direcția Guvernanță Corporativă prin reorganizarea Direcției generale management, strategie, politici publice, privatizare și guvernanță corporativă prin preluarea activității de management, guvernanță corporativă și privatizare, împreună cu posturile și personalul aferent, precum și prin reorganizarea Direcției economice și ajutor de stat prin preluarea activității de bugete, bilanțuri operatori economici, împreună cu posturile și personalul aferent.
Se înființează și o Direcție Economică, prin desființarea Direcției economice și ajutor de stat, respectiv prin: preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Serviciului financiar contabil, Compartimentului CFPP, Serviciului bugete și bilanțuri instituții publice, Serviciului finanțare bugetară și ale Compartimentului ajutor de stat și avizare tarife.
Activitatea, structura, posturile și personalul aferent Serviciului bugete, bilanțuri operatori economici se preiau la structura nou înființată, respectiv Direcția Guvernanță Corporativă.
Se înființează și Direcția Achiziții Publice și Servicii Interne prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Direcției achiziții publice și administrarea domeniului public și prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Serviciului Tehnic Administrativ. Aceasta preia și activitatea, structura, posturile și personalul aferent Compartimentului informatizare din cadrul Direcției comunicare, relația cu sindicatele, patronatele și organizațiile neguvernamentale.
O altă direcție înființată este Direcția comunicare și dialog social prin reorganizarea Direcției comunicare, relația cu sindicatele, patronatele și organizațiile neguvernamentale, respectiv prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent, mai puțin a activității, structurii, posturilor și personalului aferent Compartimentului informatizare, activitate preluată în cadrul Serviciului Tehnic Administrativ.
De asemenea, se desființează Direcția Generală Transport Terestru și se înființează Direcția Transport Feroviar prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Direcției Transport Feroviar, organizată în cadrul Direcției generale transport terestru și prin înființarea Direcției Transport Rutier prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Direcției Transport Rutier, organizată în cadrul Direcției generale transport terestru.
Se redenumește Direcția Corp Control și Anticorupție, în Corp Control, organizat la nivel de direcție.
Se reorganizează Serviciul Probleme Speciale, prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Serviciului probleme speciale, respectiv prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Compartimentului prelucrare date cu caracter personal.
De asemenea, în urma acestei reorganizări a administrației publice centrale, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor predă către Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării unitățile aflate în subordine sau autoritate, precum și unitățile la care acesta îndeplinește atribuțiile pe care statul român le are în calitate de acționar, care desfășoară activități în domeniul comunicațiilor.
"Numărul maxim de posturi al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, se reduce cu 56 de posturi, din care: un număr de 28 de posturi aferente domeniului comunicațiilor care sunt preluate de către Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, respectiv posturile și personalul aferent Direcției Reglementări, Politici, Strategii și Proiecte în Comunicații și a celor care au atribuții în domeniul comunicațiilor; un număr de 28 de posturi vacante aferente aparatului propriu al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii", se mai arată în document.