Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că TAROM ar putea deveni profitabilă în 2025, dar și că își dorește că nu se mai vorbească despre aceasta ”cu un oftat”, ci cu mândrie, deoarece este un brand de țară.
”Industria aviatică a fost lovită cumplit de pandemie (...) TAROM nu are o problemă numai cauzată de pandemie, are niște probleme structurale pe care noi cu toții le știm, s-a vorbit în spațiul public de 10-15 ani. Pandemia a fost picătura care a umplut paharul și atunci nu a mai avut de ales România, decât să restructureze această comanie. Și este o companie foarte importantă pentru România, este o companie foarte importantă pentru rutele deservite de pe Aeroportul Otopeni. Există un plan prin care se va reduce undeva în zona de o mie de angajați, o uniformizare a flotei cu doar două tipuri de aeronave, o optimizarea rutelor. Lucrurile merg OK din punctul acesta de vedere”, a declarat Cătălin Drulă, la TVR 1.
Drulă a adăugat că planul inițial prevedea redresarea companiei până în 2029, un termen mult prea lung, arată news.ro.
”Am discutat cu Consiliul de Administrație să prezentăm un plan la Comisie când credem noi înșine în el. Primele planuri pe care le-am avut pe masă au fost cu revenirea la profitabilitate în 2029, ori asta nu e un lucru foarte serios. Nu cred că e corect să faci planuri pe un termen atât de lung pentru revenirea la profitabilitate”, a mai declarat Drulă.
Ministrul Transporturilor este de părere că un termen mai realist este anul 2025.
”Sper ca în 2025 să avem o companie despre care să nu mai vorbim... până la urmă e o companie cu care trebuie să ne mândrim, e un brand vechi al României, ne oferă un serviciu milioanelor de cetățeni. Vreau să scoatem acest gen de companii din zona în care vorbim despre ele tot timpul cu un oftat. Să vorbim cu mândrie”, a declarat Cătălin Drulă.
CITEȘTE ȘI Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecte