Guvernul vrea să oblige autoritățile unităților administrativ-teritoriale să-și facă monitoare oficiale locale online, în condițiile în care nu toate dispun în prezent de aceste instrumente de comunicare instituțională, iar legislația în prezent în vigoare pe această temă, adoptată în 2003, este depășită, căci obligă la editarea de monitoare oficiale locale în formă printată.
"Prin organizarea și publicarea monitoarelor oficiale locale se realizează sistematizarea și standardizarea unui mijloc public de garantare a accesului la informații prin tehnologii informaționale, pe de o parte, dar și o creștere a eficienței operaționale, prin reducerea cheltuielilor de natură birocratică, pe de altă parte", se arată într-un proiect de act normativ elaborat de Executiv.
Ce vor cuprinde monitoarele oficiale locale:
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Publicarea oricărui act administrativ se face în format „pdf” editabil pentru a se păstra macheta și aspectul documentului intacte, astfel încât acesta să arate exact așa cum a fost realizat și să poată fi tipărit corect de oricine și de oriunde, fără să cuprindă semnăturile olografe ale persoanelor, asigurându-se respectarea reglementărilor în materia protecției datelor personale", prevede draftul guvernamental.
Acesta mai stipulează că, în cazul în care prin intermediul paginii de internet a unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale se asigură publicitate pentru persoanele fizice sau juridice, după caz, prin hotărâre a autorității deliberative, la propunerea autorității executive, se stabilesc taxe speciale, în condițiile legislației privind finanțele publice locale, care se fac venituri la bugetul local respectiv.
CITEȘTE ȘI Singurul restaurant cu profil canadian din Cluj-Napoca va fi închis, proprietarii acuză schimbările fiscale introduse de Guvern"Nu se pot stabili taxe speciale pentru publicarea pe pagina de internet a declarației de căsătorie ori pentru încheierea căsătoriei, indiferent de locul unde aceasta are loc", se precizează în proiect, care urmează să intre în vigoare de la 1 iulie anul acesta.
La aceeași dată va fi abrogată Ordonanța Guvernului nr. 75/2003 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de editare a monitoarelor oficiale ale unităților administrativ-teritoriale.
Municipiul București este una dintre unitățile administrativ-teritoriale care dispune în prezent de un astfel de instrument pe pagina sa de internet.
"Simplificarea procedurilor administrative este parte din Strategia pentru consolidarea administrației publice 2014-2020, respectiv a Planului integrat de simplificare a procedurilor administrative aplicabile cetățenilor. Măsura nr. 8 (măsura 47 din planul inițial) a Secțiunii B1 – Măsuri de simplificare cu caracter general din Planului integrat de simplificare a procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, prevede crearea unui portal unic unde să fie publicate și consultate gratuit actele autorităților administrației publice locale (hotărârile consiliilor locale și județene, dispoziții ale primarilor și președinților consiliilor județene - Monitor Oficial Local). (...) Măsurile adoptate prin prezentul act normativ au în vedere interesul public și își propun să stopeze perpetuarea practicilor birocratice și costisitoare de la nivelul administrației publice, în domenii specifice pentru care atât cetățenii cât și autorităților administrației publice locale și-au arătat nemulțumirea în diverse forme și care blochează însuși bunul mers al procedurilor administrative", arată Guvernul în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.