Primarul Capitalei Gabriela Firea a prezentat miercuri stadiul proiectelor de infrastructură, precum noile trasee ale pistelor de biciclete, nodurile rutiere sau cartierul Henri Coandă, multe dintre ele aflându-se însă încă la studiul de fezabilitate. USR București a criticat prezentarea Gabrielei Firea, spunând că este doar o tentativă nereușită de a atrage atenția de la eșecul primilor doi ani de mandat, adăugând că multe dintre măsurile pentru fluidizarea traficului au rămas încă la stadiul de proiect din cauza faptului că municipalitatea nu a știut să investească în mod corect banii, preferând să acorde stimulente și să organizeze spectacole.
Gabriela Firea a vorbit în conferința de presă organizată miercuri despre unul dintre cele mai dezbătute proiecte de infrastructură din București, străpungere Ciurel, nod rutier Virtuții. Proiectul are o valoare totală de 128 milioane de euro și a fost demarat în urmă cu 10 ani. Ar fi trebuit finalizat în 2014, însă au apărut diverse blocaje, arată news.ro.
„Atunci când l-am preluat, în anul 2016, la un stadiu de 13 la sută, acest proiect era complet blocat, la fel ca alte proiecte vitale pentru Capitală. Am constatat că erau atât probleme financiare, dar și grave probleme tehnice. Proiectul inițial era făcut greșit, nu se luau în calcul o serie de rețele edilitare care trebuiau deviate pentru ca lucrările să poată continua. S-au făcut eforturi pentru recuperarea întârzierilor, astfel încât azi vă pot anunța că nodul rutier Virtuții - podul hobanat este realizat în proporție de aproape 90 la sută, în timp ce întregul tronson nod rutier Virtuții este realizat în proporție de 70”, a declarat miercuri Gabriela Firea.
Ea a spus că termenul de finalizare este condiționat și de exproprierile restante și relocarea traseelor instalațiilor ENEL, însă se așteaptă ca proiectul să fie finalizat până la sfârșitul anului viitor.
CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO O nouă promisiune: Delfinul, singurul submarin al României, cumpărat de la URSS în 1985, ar putea fi reparat și repus în funcțiune. Apărarea vrea și să cumpere alte câteva submersibileÎn ceea ce privește străpungerea Autostrăzii A1, proiectul inițial prevedea un culoar de expropriere de 200 de imobile care ar trebui demolate, multe dintre acestea fiind construite în ultimii ani, dar pentru că ar fi însemnat costuri foarte mari, s-a refăcut traseul, iar acesta cuprinde acum doar 20 de imobile ce trebuie demolate. Proiectul, în valoare totală de 128 de milioane de euro, va începe după realizarea PUZ-ului și aprobarea lui în Consiliul General la începutul anului viitor. Termenul de finalizare al proiectului este decembrie 2020.
Referitor la Prelungirea Ghencea, Firea a spus că studiul de fezabilitate realizat de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă va fi predat pe 6 septembrie, costul fiind de 320.000 de euro. Proiectul presupune lărgirea și modernizarea bulevardului Ghencea pe o lungime de 6 km, începând de la capătul tramvaiului 41 și până la Șoseaua de Centură. Noua arteră va avea câte două benzi pe sens, linie de tramvai în zona mediană, piste de biciclete, trotuare cu o lățime de 6 metri și spații verzi. De asemenea, toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate, iar cele cu străzile Brașov, Valea Oltului și Râul Doamnei vor fi semaforizate, a explicat Firea. Se vor realiza și un nod intermodal și o parcare de tip park&ride de 300 de locuri.
Edilul a vorbit și de supralărgirea de la două la patru benzi a Șoselei Fabrica de Glucoză, proiect în valoare de aproape 12,3 milioane de euro și cu termen de execuție 15 luni. Proiectul se află încă la prima etapă, care constă în demolarea clădirilor din zonă. Vor fi lărgite benzile, trotuare vor avea lățime de 4,5 metri, vor fi reconfigurate intersecțiile, reamenajate spațiile verzi și parcările, vor fi construite și piste bibicliști și 12 refugii pentru stațiile de autobuz.
Printre proiectele prezentate de primar se numără și pasajele Doamna Ghica, Andronache și Petricani, toate aflate încă la stadiul studiului de fezabilitate, cele patru piste de biciclete, cartierul Henri Coandă, precum și realizarea unor pasarele ciclo-pietonale.
CITEȘTE ȘI FOTO Condamnarea la închisoare a lui Dragnea stârnește imaginația unor proprietari de restaurante pentru a-și aduce clienți: desert redus cu 42% (numărul de luni de închisoare) dacă este comandat spunând "cu executare"„Au fost identificate în București nouă zone cu circulație rutieră intensă în care vor fi construite 11 pasarele, care vor determina simplificarea circulației pietonale și a bicicliștilor. Accesul este prevăzut și pentru persoanele cu dizabilități prin rampe sau lifturi”, a spus Gabriela Firea.
Potrivit acesteia, contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru cele 11 pasarele a fost deja semnat în 3 august între Administrația Străzilor și Compania Municipală Dezvoltare Durabilă, valoarea acestuia fiind de 125.000 de euro.
Primul studiu ar fi fost deja livrat, fiind vorba de pasarela de la Fântâna Miorița, pe Șoseaua București – Ploiești, la pasajul de cale ferată. Pasajul va avea lungimea de 140 de metri și lățime de 3 etri, iar înălțimea de 6,78 de metri.
Valoarea totală a investiției rezultată din sudiu se ridică la 1,6 milioane de euro.
Celelalte 10 pasaje vor fi amenajate astfel: trei pasaje la metrou Aurel Vlaicu, spre Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor și Prefectură, spre viitorul Spital Metropolitan și spre mall Promenada, și alte pe Calea Grivitei – RATB Carpați, între strada Dorna și strada Soveja, pe Șos. Alexandriei, la ieșirea din București spre Bragadiru, în zona penitenciarului Rahova, pe Str. Liviu Rebreanu, spre mall Park Lake, pe Bd. Iuliu Maniu, la hypermaket Cora, pe Calea Văcărești, la intersecția cu strada Pridvorului, în zona stației de metrou Mihai Bravu, pe Șoseaua Mihai Bravu nr. 30, la ieșirea din pasajul Bucur Obor și pe Bd. Doamna Ghica – str. Dimitrie Grozdea.
USR București a criticat prezentarea Gabrielei Firea, spunând că este doar o tentativă nereușită de a muta atenția de la eșecul celor doi ani de mandat și că, deși a avut la dispoziție un buget foarte mare, banii nu s-au dus spre investiții pentru București, ci către spectacole, stimulente și la companiile municipale care nici nu funcționează.
CITEȘTE ȘI FOTO 1 martie la Guvern: Premierul și miniștrii au împărțit mărțișoare ”tradiționale” fabricate în China”La peste doi ani de la preluarea mandatului, Gabriela Firea ar fi trebuit să prezinte rezultate și nu promisiuni. Întreaga conferință de presă susținută astăzi de Primarul Capitalei a fost de fapt o reîncălzire a campaniei electorale din 2016. Aceeași abordare de tipul ”vom face”, aceiași vinovați adică ”cei de dinaintea mea” și, în mare măsură, aceleași proiecte. Singura diferență este că Gabriela Firea este deja primar în funcție, că are deja doi ani de mandat și că absolut nimic nu a stat în calea succesului ei. Actualul Primar are majoritate în Consiliu, are primari de sector din PSD, are guvern PSD și, cel mai important, are la dispoziție un buget imens, pe care niciun primar înaintea ei nu l-a avut”, a declarat Roxana Wring, președinte USR București și consilier municipal.
USR spune că după primele șase luni ale anului 2018, cheltuielile pentru dezvoltare sunt abia la 8 la sută din cât era prevăzut, adică din 1,3 miliarde de lei prevăzuți pentru prima jumătate a anului, Primăria Capitalei a folosit doar 110,4 milioane de lei pentru dezvoltare.