Curtea de Apel Timișoara (CAT) a respins recursul formulat de primarul Dominic Fritz și Consiliul Local Timișoara (CLT) împotriva sentinței Tribunalului Timiș, care a dispus, în luna august, suspendarea noii organigrame promovate de edil fără dezbatere publică prealabilă, care presupune desființarea a 80 de posturi, din care 10 sunt de conducere.
Împotriva primarului s-au îndreptat 33 de angajați afectați de noua organigramă, reprezentați în instanță de Sindicatul Liber al Salariaților din Primăria Timișoara, scrie Agerpres.
"Respinge recursul formulat de recurenții-pârâți CLT și primarul municipiului Timișoara împotriva sentinței civile (...) pronunțate de Tribunalul Timiș în dosar (...) în contradictoriu cu intimații-reclamanți (...), reprezentanți de Sindicatul Liber al Salariaților din Primăria Timișoara și din Serviciile aflate în Subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara. Obligă recurenții - pârâți la plata către intimatul - reclamant Sindicatul Liber al Salariaților din Primăria Timișoara și din Serviciile aflate în Subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara a sumei de 4.760 lei cheltuieli de judecată în recurs. Definitivă", arată pronunțarea de marți a CAT.
Liderul Sindicatului Liber al Salariaților din Primăria Timișoara, Tiberiu Negrei, a declarat, pentru AGERPRES, că în data de 13 octombrie a fost depusă și acțiunea pentru anularea respectivei organigrame.
"Este un succes hotărârea CAT, pentru că asta înseamnă că angajații rămân pe posturile lor. Unii dintre ei au plecat din primărie, între timp. Acum așteptăm și termen pentru dosarul de anulare a noii organigrame. În acțiunea pe fond, pentru anularea hotărârii de consiliu local privind noua organigramă, se va discuta în detaliu despre lipsa dezbaterii publice a noii organigrame, lipsa avizului comisiei paritare, lipsa informării funcționarului public", a precizat Tiberiu Negrei.
În luna august, primarul a anunțat că Primăria va plăti 99.000 de lei fără TVA unei firme de avocatură care să o reprezinte în procesele pe care le are în instanță cu cei 33 de angajați care au deschis acțiuni după adoptarea noii organigrame, devenită funcțională din 2 august.
Noua organigramă conține funcții noi, precum cele de grădinar-șef sau manager de cartier. De asemenea, conducerea instituției a anunțat, în luna iunie, că se vor face și peste 100 de noi angajări, cu predilecție pentru "profesioniști, la început de drum", după cum afirma primarul Dominic Fritz.