Directorul general al Direcției Control și Supraveghere Piață și Armonizare Europeană din cadrul ANPC, Paul Anghel, face clarificări cu privire la subiectul „puiului vopsit”, explicând care sunt condițiile în care producătorii pot scrie pe etichete că păsările au fost hrănite cu porumb. Anghel anunță de asemenea că loturi de pui provenite din țări ale Uniunii Europene, da și de la ferme românești, au fost retrase de pe piață după ce s-a depistat salmonela în carne. ”Mesajul pe care îl transmitem comercianților , indiferent că este vorba de mari lanțuri de supermarketuri sau alte tipuri de magazine , este că trebuie să renunțe a mai urmări doar prețul produsului, de cele mai multe ori în detrimentul calității și conformității”, afirmă oficialul din ANPC, subliniind că producătorii români acuză ”o presiune enormă exercitată de magazinele retail asupra prețului”.
Într-un mesaj transmis public, sâmbătă după amiază, Paul Anghel face clarificări cu privire la controalele întreprinse pentru depistarea bacteriei salmonella la carnea de pui, scrie News.ro.
„În contextul eforturilor intensificate și susținute ale Uniunii Europene de stopare a acesteia, împreună cu colegii de la ANSVSA lucrăm îndeaproape în depistarea și indisponibilizarea loturilor suspecte. Ca urmare a monitorizărilor efectuate s-a identificat tulpina salmonella atât la carne de pui provenită din spațiul comunitar, Polonia și Ungaria, cât și din România. Referitor la cele din România este vorba de loturi de carne de pui provenite de la un producător din județul Vaslui, unde s-a confirmat o tulpină înalt patogenă, dar și de loturi suspecte provenite de la producători mari din județele Bacău și Buzău, pentru care încă nu avem confirmarea de la serotipizare”, transmite oficialul ANPC.
Acesta subliniază că loturile respective au fost retrase de la vânzare, în așteptarea rezultatelor analizelor. Anghel mai spune că scopul verificărilor și al comunicărilor publice pe acest subiect este acela de „a asigura consumatorul român de faptul că ANPC e o instituție care nu doarme și care veghează constant la respectarea legii”.
Paul Anghel a ținut să facă clarificări și cu privire la „puiul vopsit”, spunând că presupune că toți consumatorii au înțeles că este vorba despre o „expresie metaforică, menită să descrie constanta noastră preocupare legată de informarea completă, corectă și precisă a produselor în general și în cazul de față a celor din carne de pui”.
„Folosirea în produse a unor aditivi alimentari, omologați de instituțiile de specialitate nu este periculoasă pentru consumator. Aceia dintre producători care decid să ofere un produs premium, cum ar fi puiul hrănit cu porumb” folosesc cereale, de exemplu porumb, pentru a obține produse superioare din punct de vedere vizual și calitativ. Monitorizăm constant conformarea acestora la normele legale privind etichetare, astfel încât este permis să înscrie pe etichete «hrănit cu porumb» doar dacă minim 50% din hrana păsărilor este porumb. Este natural că în condițiile folosirii unei astfel de hrană , carnea și epiderma păsărilor să aibă culoarea galbenă”; mai scrie Anghel.
El spune că producătorii reclamă „presiuni” privind prețul din partea retailerilor.
„Ne dorim o bună colaborare cu lanțurile de supermarketuri și cu toate tipurile de magazine din România, pentru că împreună să putem oferi cele mai bune produse clienților din țară noastră. În situații critice, ca cele de mai sus expuse, este important să luăm de urgență toate măsurile necesare, adică nu în 2-3 ore ci de îndată. Din discuțiile avute cu diverși producători români rezultă că aceștia acuză o presiune enormă exercitată de magazinele retail asupra prețului, de multe ori fiind nevoiți să își vândă produsele în pierdere. Costurile mari ale igienizării și necesitatea de a le reflecta în prețul produsului este una din cauzele pentru care anumiți producători decid să renunțe la ele pentru a avea un preț mai mic”, notează directorul de la Protecția Consumatorilor.
Paul Anghel are și un mesaj către comercianți.
„Mesajul pe care îl transmitem comercianților , indiferent că este vorba de mari lanțuri de supermarketuri sau alte tipuri de magazine , este că trebuie să renunțe a mai urmări doar prețul produsului, de cele mai multe ori în detrimentul calității și conformității”, scrie Anghel.