Activiști din Rusia au plasat trei anunțuri publicitare pe Facebook în 2016, înaintea referendumului britanic pe tema apartenenței Regatului Unit la Uniunea Europeană (UE), și au plătit doar 97 de cenți pentru a ridica problema imigrației, a anunțat rețeaua de socializare, relatează Reuters.
Parlamentari britanici au îndemnat la anchetarea unui eventual amestec al Rusiei în consultarea pe tema ieșirii regatului din Uniune, după ce platforma social media a anunțat că activiști ruși au căutat să se amestece în alegerea lui Donald Trump în Statele Unite, arată news.ro.
Moscova respinge orice amestec în Brexit sau în alegerile americane.
Facebook a trimis aceste constatări Comisiei Electorale, care examinează modul în care campania online afectează politica în Marea Britanie, inclusiv prin activități din afara țării.
CITEȘTE ȘI Deutsche Bank, somată să furnizeze documente despre legăturile pe care le are cu Donald Trump și cu familia acestuiaCompania a precizat că a examinat dacă profiluri de cont sau pagini legate de Internet Research Agency (IRA) au finanțat anunțuri publicitare (”ads” în engleză) cu privire la consultarea pe tema Brexitului.
IRA este o organizație rusă care, potrivit unor cercetători, folosește sute de persoane cu scopul de a disemina conținuturi pro-Kremlin pe rețele de socializare.
”Am stabilit că aceste conturi asociate cu IRA au cheltuit o sumă mică de bani (0,97 de dolari) pe anunțuri publicitare adresate publicului britanic la acea vreme”, precizează Facebook.
”Această sumă a acoperit trei anunțuri publicitare (fiecare dintre ele adresându-se de asemenea publicului american și privind imigrația și nu referendumul european) care au generat aproximativ 200 de afișări britanicilor, timp de patru zile, în mai 2016”.
Altă comisie parlamentară anchetează dacă a fost cumpărat vreun conținut publicitar de pe conturi cu legături cu Rusia în perioada referendumului sau în alegerile brtanice din 2017.
CITEȘTE ȘI Flynn nu a făcut publice venituri încasate de la televiziunea finanțară de Kremlin și de la încă o companie rusăUn presupus amestec al Rusiei în alegerile prezidențiale americane din 2016 face obiectul mai multor anchete în Statele Unite.
Facebook a anunțat în octombrie că activiști din Rusia au publicat aproximativ 80.000 de postări pe rețeaua de socializare în decurs de doi ani, într-un efort de a influența politica americană, și că aproximativ 126 de milioane de americani ar fi văzut postările respective în acea perioadă.
Comisia Electorală, care spervizează desfășurarea alegerilor britanice, a anunțat că va spune mai multe despre concluziile sale ulterior.