Noriel: Nu excludem o expansiune regională, chiar prin achiziția unui alt jucător

Noriel: Nu excludem o expansiune regională, chiar prin achiziția unui alt jucător
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 30 dec 2015

Retailerul de jucării Noriel a deschis anul acesta 6 magazine de mari dimensiuni, a extins gama de produse de puericultură sub brand propriu, a intrat pe segmentul de fashion pentru copii, iar vânzările au crescut cu 30%, 2015 fiind cel mai bun an istoric pentru companie. Planurile Noriel sunt continuare extinderii pe plan local, dar nu este exclusă o expansiune regională, poate chiar prin achiziția unui jucător de pe aceste piețe.

”Anul 2015 a fost cel mai bun, istoric, al Noriel, în ceea ce privește business-ul pe ansamblu: am crescut cifra de afaceri cu aproximativ 30%, la 30 milioane de euro, am extins gama de produse de puericultură, am adăugat o divizie de fashion și ne-am reorientat tipul de magazine către MegaStore, cu suprafețe între 600 și 1000 metri pătrați”, a declarat pentru Profit.ro Cristian Constantinescu, CEO Noriel.

Urmărește-ne și pe Google News

În acest an, Noriel a deschis șase magazine  MegaStore, iar pentru 2016 estimează un număr asemănător.

Conceptul Noriel MegaStore cuprinde o varietate mare de produse și presupune o investiție mai mare, arată Constantinescu dând ca exemplu cel mai mare magazine al rețelei, de 1.100 metri pătrați, deschis în Timișoara, care a necesitat o investiție de 500.000 euro.

Constantinescu spune de asemenea că 2015 a adus modificări care au permis și creșterea investiției în jocuri și jucării.

”A crescut puterea de cumpărate, scăderea TVA-ului la 9% pentru alimente a dus și la o distribuire a cheltuielilor în direcția jocurilor, dar a crescut și piața. Estimam o creștere de 7-8% a pieței de jucării față de 2014”, spune Constantinescu.

După consolidarea pe piața locală, Noriel nu exclude și expansiunea în regiune.

”Până acum ne-am concentrat pe extinderea și consolidarea business-ului în România. Am ajuns la 47 de magazine, business-ul online a crescut, am diversificat gama de produse, intrând pe alte categorii. Dar nu excludem extinderea în afara granițelor țării, poate chiar prin achiziția unui jucător existent într-o altă țară”, mai spune Constantinescu.

În ceea ce privește magazinul online, șeful Noriel spune că vânzările online au crescut în acest an cu peste 40% față de 2014.

”Segmentul online a crescut și în acest an foarte bine și mizăm în continuare pe dezvoltarea acestei părți din business. Ultimii doi ani au însemnat investiții în dezvoltarea echipei de online, o ofertă mai bogată, răspuns și livrare rapidă”, mai spune Constantinescu.

De asemenea, retailerul a intrat în acest an și pe catgoria de fashion pentru categoriile de vârstă: 0-2 ani, 3-6 ani și 7-12 ani, produsele fiind fabricate atât local, cât în străinătate.

Potrivit unor informații anterioare, peste o treime din jucăriile vândute în magazinele Noriel sunt sub propriul brand, care sunt prezente și în marile rețele de hupermarketuri, Noriel având și o divizie de distribuție.

Majoritatea jucăriilor Noriel sunt fabricate în China, dar compania deține și o fabrică în Filipeștii de Pădure, în județul Prahova, unde produce în special jocuri de societate și puzzle-uri.

Acționarul majoritar al companiei este familia Constantinescu, restul acțiunilor fiind deținute de fondul de investiții Axxess Capital.

Noriel a deschis primul magazin de jucării în anul 2009, dar era prezentă pe piața distribuției din 1994.

viewscnt
Afla mai multe despre
noriel
extindere
investiții
jucării