Ministerul Turismului intenționează să apeleze la influenceri pentru publicitate în online, scopul fiind "creșterea nivelului de conștientizare a turiștilor străini și interni cu privire la România ca destinație atractivă și consolidarea poziției ca o destinație turistică atractivă pe piața internațională a turismului de tip city break, îmbinat cu turismul enogastronomic, inclusiv si partea de experiență si agrement", relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
"În epoca marketingului digital, cu toate rețelele sociale, oamenii care au o mulțime de urmăritori joacă un rol de influență imens în luarea deciziilor de “cumpărare” a celor care îi urmăresc. Folosirea Influencer Marketing în strategia de publicitate online (digital) înseamnă a transmite, printr-o voce recunoscută, admirată și de încredere, informații care influențează călătoria de cumpărare, învățare, recunoaștere, considerație și decizie a unui număr mare de persoane. Principalele beneficii ale colaborării cu un Influencer Marketing sunt segmentarea publicului țintă, adică se ajunge la publicul potrivit ce este deja interesat de nișă, rezultatele generate de marketingul de influență pot merge dincolo de atragerea de noi urmăritori, dar poate influența îmbunătațirea imaginii unui brand, respectiv a unei destinații, marketingul de influență reprezintă o modalitate de a consolida imaginea, contribuie la decizia de vizitare a unei țări/destinații și influencerii prin informațiile pe care le oferă despre anumite mărci, produse sau destinații dând încredere și credibilitate", este argumentul ministerului.
Perioada de derulare a campaniei va fi septembrie - octombrie 2022.
"Este importantă identificarea publicului-țintă prin influencerii potriviți care să fie prezenți pe principalele platforme de social media, cum ar fi: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok etc. În plus, ne interesează menționarea destinațiilor de city break din România de către influencerii aleși prin mesaje atractive în podcast-uri și bloguri", spun reprezentanții instituției.
În funcție de numărul de urmăritori, ministerul dorește să colaboreze cu influnceri care se regăsesc în următoarele categorii, respectiv micro-influenceri - sub 100.000 de urmăritori, macro-influenceri - între 100.000 și 1 milion de urmăritori și mega-influenceri - peste 1 milion de urmăritori.
La capitolul cerințe de comunicare, ministerul vrea ca postările făcute de influenceri să fie veridice, neînșelătoare și verificabile, iar viitoarele comparații ale României cu alte cu alte destinații vor fi realizate în mod obiectiv și pozitiv. De asemenea, MAT vrea ca influencerii selectați să nu discrediteze sau denigreze destinația turistică România, iar ostările despre destinația turistică România vor fi autentice/creative.
Alegerea viitorilor influencesi va ține cont de colaborările din trecut (se va analiza colaborările similare din trecut ale influencerului și se va analiza impactul acestora (de verificat numărul de like-uri și reacția urmăritorilor) pentru a ne putea face o idee generală cu privire la rezultatul viitoarei campanii) și istoricul influencerului (în această categorie se încadrează eventualele scandaluri mediatice din trecut în care a fost implicat influencerul).