Metrorex nu a renunțat la ideea de a instala panouri de protecție în unele stații de metrou, având pe circuitul de avizare mai multe documente de aprobare pentru lansarea procedurilor de avizare în vederea realizării studiilor de prefezabilitate și fezabilitate, a transmis transportatorul de persoane pentru Profit.ro. În continuare, însă, compania nu are niciun termen de realizare.
"Metrorex are în vedere implementarea unui sistem de securitate la peroanele stațiilor. În acest sens au fost promovate pe circuitul de avizare documente de aprobare pentru demararea procedurilor de avizare pentru realizarea studiului de prefezabilitate și a studiului de fezabilitate. S-a constatat că există necesitatea instalării unor astfel de panouri în stațiile și liniile foarte aglomerate, cum este Magistrala 2 de metrou. Necesitatea instalării unor astfel de panouri, precum și locul unde este imperios necesar a se monta vor fi constatate în urma unor analize în cadrul studiului de fezabilitate, care va fi întocmit pentru dezvoltarea proiectului de reabilitare a stațiilor de metrou de pe Magistrala 2. Un termen de realizare a proiectului poate fi estimat numai după parcurgerea etapelor prevăzute de legislația în vigoare, respectiv după finalizarea documentațiilor tehnico-economice necesare și aprobarea investiției", este mesajul Metrorex transmis Profit.ro.
CITEȘTE ȘI FOTO 5 ținute pentru garderoba de vară a bărbațilorÎn primăvara anului 2018, Profit.ro a anunțat în exclusivitate că Metrorex pregătește cu grupul francez Vinci, ca proiect-pilot, montarea de uși culisante pe peronul stației Piața Victoriei 1. La acel moment, o tânără în vârstă de 25 de ani a murit după ce a fost împinsă de o altă femeie în fața unei garnituri de metrou.
Ușile portpalier funcționează ca un "gard" și permit accesul călătorilor doar după ce trenul a oprit în stație.
Timp de un an nu s-a mai întâmplat însă nimic, astfel că în primăvara anului trecut Avocatul Poporului s-a sesizat cu privire la instalarea panourilor de siguranță în stațiile de metrou, după ce 15.000 de cetățeni au semnat o petiție în acest sens.
CITEȘTE ȘI Bătaia de joc pentru linia de metrou Drumul Taberei-Eroilor continuă. Elevii din cartier care la începutul lucrărilor erau în clasele primare se pregătesc acum de facultate și linia de metrou tot nu existăCu peste 4.400 de angajați, Metrorex operează o rețea de 71 kilometri cale dublă, distribuiți pe patru linii magistrale și 53 de stații.
Cu o valoare estimată la peste un miliard de euro, primul tronson al magistralei va lega Drumul Taberei (Râul Doamnei) de Eroilor, pe o lungime de 6,88 kilometri și 10 stații.
Ultimul termen avansat de Ministerul Transporturilor pentru deschiderea magistralei este 30 iunie. Lucrările de construcția au început în 2011.
În 2018, conform www.termene.ro, cifra de afaceri a Metrorex a fost de 712,9 milioane de lei, de la 647,3 milioane de lei în 2017, iar pierderea a atins 508,5 milioane de lei, de la 0 lei în anul precedent.
Metrorex înregistrează zilnic o medie cuprinsă între 600.000 și 700.000 de călători.
Parcul în exploatare al transportatorului este format din 44 trenuri tip Bombardier, 15 trenuri tip IVA și 24 trenuri CAF, conform datelor Metrorex.