Asocierea formată din Maguay Computers și Enterprise Software Development a câștigat o licitație organizată de Casa Națională de Pensii Publice pentru un proiect informatic prin care va fi asigurat schimbul de documente referitoare la asistența medicală transfrontalieră. Cetățenii români care vor avea nevoie de asistență medicală în alte state nu vor mai aștepta pentru transmiterea informațiilor prin poștă, situația medicală fiind aproape instantaneu cunoscută de unitățile medicale din străinătate.
Estimat la 5,6 milioane de lei, fără TVA, contractul a fost atribuit pentru 5,33 milioane de lei, fără TVA. Proiectul va avea o durată de 9 luni.
Ceilalți ofertanți înscriși la procedură au fost Trencadis și asocierile formate din Wing Leading EDGE ((lider) și Amerilex, Computer Sharing (lider) și Global Business Associates (subcontractnți PRAS Consulting - 4% și Intellibox Associates - 60%), respectiv One Software (lider) și Producton.
CITEȘTE ȘI Asociatia Distribuitorilor si Retailerilor Farmaceutici din Romania: Suntem pregătiți să asigurăm necesarul de măști și materiale de protecție pentru populație după 15 mai”În contextul în care la nivelul UE se urmărește renunțarea la schimbul de documente pe suport hârtie între instituțiile din statele membre din domeniul securității sociale, în favoarea documentelor electronice, transmise prin intermediul unei platforme unice de comunicare informatică, EESSI, scopul proiectului OSHIG este de a conecta platforma informatică a CNAS (PIAS) cu cea europeană”, anunța CNAS.
Termenul de implementare a proiectului este decembrie 2019, iar costul total este de 1.247.534 euro, din care 935.651 euro finanțare europeana și 311.833 euro contribuția CNAS.
Având în vedere că România are un mare procent din cetățenii săi în alte state membre UE, CNAS consideră că acest proiect ”va contribui în mod semnificativ la îmbunătățirea mobilității persoanelor în interiorul Uniunii, deoarece va crește eficiența și va reducere costurile administrative în domeniul asistenței medicale transfrontaliere”.
"Asigurații care au nevoie de asistență medicală în străinătate nu vor mai avea de așteptat până când se efectuează schimbul interinstituțional de corespondență referitoare la situația lor. Practic toate documentele care în prezent se transmit prin poștă dintr-o țară în alta, între CNAS și instituțiile omoloage, vor putea ajunge aproape instantaneu la destinație, cu costuri foarte mici, prin intermediul platformei informatice EESSI", declara atunci fostul președinte CNAS, Răzvan Vulcănescu, citat în comunicatul de presă.
CITEȘTE ȘI Ropharma Brașov, afaceri în declin, profit în creștereOSHIG este gândit ca o extensie funcțională a proiectului European Interoperability for Social Security Institutions in Romania (ESSIR), proiect în curs de implementare de CNAS în parteneriat cu Casa Națională de Pensii Publice (având rol de coordonator), Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială și Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă.
Maguay Computers București a fost înființată în 1999, are ca obiect de activitate fabricarea calculatoarelor si a echipamentelor periferice și este controlată integral de Eduard Ion Pughin, conform www.termene.ro. În 2019, compania a consemnat afaceri de 74,04 milioane de lei, de la 64,69 milioane de lei în anul precedent, iar profitul net a scăzut ușor, la aproximativ 574.000 lei.
Cu activități de realizare a soft-ului la comandă (software orientat client), Enterprise Software Development a înregistrat afaceri de 2,15 milioane de lei în 2018, de la 1,74 milioane de lei în 2017, conform celor mai recente date. Acționarii sunt Irinel Florin Georgescu - 76%, Laura Mihaela Jugănaru - 20% și IFG Enterprise Investments - 4%.