MAI: Noua lege privind prelungirea termenelor pașapoartelor electronice a fost adoptată și se află la promulgare; în București va fi deschis un nou centru pentru pașapoarte

MAI: Noua lege privind prelungirea termenelor pașapoartelor electronice a fost adoptată și se află la promulgare; în București va fi deschis un nou centru pentru pașapoarte
scris 11 iun 2018

Noua lege privind prelungirea termenelor pașapoartelor electronice a fost adoptată și se află la promulgare, a anunțat, luni, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) care a precizat că, pentru reducerea aglomerației la ghișee pe durata verii, în București va fi deschis un nou centru pentru pașapoarte.

La sediul Ministerului Afacerilor Interne a avut loc, luni, o videoconferință cu prefecții, precum și cu șefii serviciilor de pașapoarte și înmatriculări de la nivelul întregii țări, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Principala temă de discuție a fost legată de modul de organizare a activității pentru perioada de vară, astfel încât să se evite aglomerarea la ghișeele de eliberare a documentelor de călătorie sau a permiselor de conducere/certificatelor de înmatriculare.

“Noua lege prevede prelungirea termenului de valabilitate a pașaportului electronic de la 5 la 10 ani, însă cea mai importantă schimbare este aceea că pașapoartele simple temporare (cele cu valabilitate de 1 an) se vor elibera în termenul de 3 zile numai atunci când există o urgență dovedită. Altfel, termenul de eliberare este același ca în cazul celui electronic. Această modificare va determina ca un număr cât mai mare de cetățeni să opteze pentru un pașaport electronic cu o durată mai mare de valabilitate și să nu mai avem același număr mare de solicitări în fiecare an”, a declarat ministrul Carmen Dan.

Legea se află în prezent la promulgare, urmând ca apoi să fie publicată în Monitorul Oficial. Intrarea în vigoare se va face în 30 de zile de la publicare, fapt pentru care, pentru prima parte a verii se impun și alte măsuri administrative care să evite aglomerațiile la ghișee.

Finanțele lucrează la reorganizarea ANAF și vor primi asistență tehnică de la FMI. Angajații se așteaptă la reorganizări la Vamă și Antifraudă până în august și sunt nemulțumiți că nu sunt consultați CITEȘTE ȘI Finanțele lucrează la reorganizarea ANAF și vor primi asistență tehnică de la FMI. Angajații se așteaptă la reorganizări la Vamă și Antifraudă până în august și sunt nemulțumiți că nu sunt consultați

Printre măsuri se numără introducerea posibilității de plată la CEC a taxelor pentru pașapoarte, permise și plăcuțele de înmatriculare; prelungirea programului de lucru în județele unde se înregistrează un număr mare de cereri pentru eliberarea documentelor de călătorie; delegarea sau detașarea de personal; deschiderea unor noi ghișee sau puncte de lucru.

Totodată, s-a discutat inclusiv despre delegarea sau detașarea a 12 angajați de la Direcția Generală de Pașapoarte la Serviciul de Eliberarea a Pașapoartelor din București și la Serviciul de Eliberarea a Pașapoartelor din Ilfov, pentru perioadele 15 iunie - 15 august și 15 august – 15 octombrie.

De asemena, în București se va deschide un nou centru de eliberare a pașapoartelor în interiorul Park Lake din Sectorul 3. Noul punct urmează să fie deschis luna viitoare.

viewscnt
Afla mai multe despre
mai
pasapoarte