Rewe România, care deține supermarketurile discount Penny Market și XXL MegaDiscount, a înregistrat anul trecut cea mai mare creștere a afacerilor dintre cele cinci piețe unde grupul german Rewe este prezent, de 13,8%. În 2014, Rewe România a avut afaceri de 2,3 miliarde de lei (524 milioane de euro) și un profit net de 11,3 milioane de lei (2,5 milioane de euro).
Anul trecut, retailerul a deschis 11 magazine noi, în București, Fetești, Luduș, Focșani, Rovinari, Giurgiu, Sibiu, Corbeanca, Zimnicea și Bragadiru.
Rewe este prezent cu magazinele Penny Market în Italia, Austria, Ungaria, Cehia și România, vânzările totale pe aceste piețe situându-se la 4,1 miliarde de euro, în creștere cu 4,2%. Cea mai mare piață dintre cele cinci este Cehia, cu 1,1 miliarde de euro.
CITEȘTE ȘI Hipermarketurile și supermarketurile Carrefour extind plata cumpărăturilor prin smartphoneAnul trecut, Rewe s-a retras cu brandul Penny din Bulgaria, o parte a operațiunilor fiind înglobate în alt brand al său – Billa.
În România, mișcarea a fost inversă, grupul german renunțând la cele 86 de supermarketuri Billa, pe care le-a vândut către Carrefour, și a anunțat că se va concentra pe dezvoltarea Penny Market. Tranzacția cu Carrefour așteaptă avizul Consiliului Concurenței.
Rewe a intrat cu Penny Market pe piața locală în 2005 și operează în prezent 167 de unități Penny Market și 8 magazine XXL Mega Discount. Recent, Rewe a deschis un magazin la Oradea, al patrulea din acest an.
Fondată în 1927 în Koln, Rewe Group este unul dintre cele mai importante grupuri de retail și turism din Germania, dar și din Europa. Cu aproximativ 330.000 de salariați în 12 țări europene, grupul are 15.000 magazine, iar anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 52,4 miliarde de euro.
Principalul concurent al retailerului pe segmentul pe care activează este Lidl.