Românii lasă la fiecare vizita intr-un mall in medie 35,2 euro, o treime pentru mâncare și băutură, cheltuielile românilor fiind mai mari decât ale cehilor, ungurilor, polonezilor și chiar suedezilor, țări cu o putere de cumpărare superioară celei din România.
Potrivit studiului Food&Beverage in Shopping Centre in EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) realizat de CBRE, cehii cheltuiesc la o vizită într-un mall 23 de euro, din care 6,1 euro pentru mâncare și băutură, ungurii alocă 24,9 de euro, din care 7,7 euro pentru mâncare și băutură, iar polonezii cheltuiesc 29,5 euro (7,3 euro pentru mâncare și băutură). Și suedezii cheltuiesc mai puțin, respectiv 33,6 euro, inclusiv 11,8 euro pentru mâncare și băutură.
Media la nivelul regiunii analizate este de 41,9 euro pe vizită, din care 12 euro pentru mâncare și băutură.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Studiul arată că 65,7% dintre români, cel mai mare procentaj din EMEA, au răspuns că aproape întotdeuna intră și în magazinele dintr-un centru comercial, chiar dacă principalul motiv pentru care îl vizitează este pentru a mânca.
De asemenea, 55% dintre români sunt tentați să petreacă mai mult timp la cumpărături dacă și mănâncă în centrul comercial.
Mai mult, peste 50% dintre românii care merg într-un centru comercial se duc doar să mănânce, procentaj care pune România pe o poziție similară cu țări precum Turcia, Africa de Sud sau Emiratele Arabe Unite.
La polul opus, doar 11% dintre norvegieni și 16% dintre belgieni merg la mall strict pentru a mânca sau a bea. În Polonia și Ungaria, procentajul este la jumătatea celui din România și în aproape la fel și în Cehia.