The Celluloid Ceiling, un raport care a analizat în ultimii 23 de ani nivelul de angajare a femeilor în industria cinematografică, a anunțat că în 2020 numărul femeilor regizor a cunoscut un nou maxim.
Raportul a urmărit, începând cu 1998, aproximativ 73.000 de producții, arată news.ro.
Analiza pe anul 2020 a fost lansată de dr. Martha Lauzen, director executiv al Center for the Study of Women in Television and Film de la Universitatea San Diego.
CITEȘTE ȘI Darius Dumitru Meșca, Directorul General al Electrica Furnizare: Vom continua procesul de transformare. Suntem un partener solid al consumatorului și în piața concurențialăPentru al doilea an consecutiv, procentul femeilor care au regizat filme cu încasări de top a crescut, ajungând la un nivel istoric, în timp ce procentul femeilor care au lucrat în spatele camerelor de filmat a rămas oarecum stabil în 2020, relatează Deadline.com.
Femeile au reprezentat 16% dintre cineaștii care au semnat primele 100 cele mai populare filme ale anului, față de 12% în 2019 și 4% în 2018. Dintre regizorii primelor 250 de filme cu cele mai mari încasări, femeile au reprezentat 18%, față de 13% în 2019 și 8% în 2018.
„Vestea bună este că avem doi ani consecutivi de creștere pentru femeile care regizează. Vestea proastă este că 80% dintre filmele de top tot nu au o femeie la cârmă”, a spus Lauzen.
CITEȘTE ȘI Cerințele de raportare DAC6 pot viza evenimente diverse, uneori banale, nu doar tranzacții complexe. Riscurile neraportării sau raportării incomplete sunt semnificativePer ansamblu, femeile au deținut 23% dintre locurile de muncă din spatele camerelor de filmat (regie, scenariu, producție, montaj, imagine) pentru primele 250 de filme cu cele mai mari încasări din 2020, față de 21% în 2019.
Față de 1998, aceasta este o creștere cu doar 6 procente.
„Acest dezechilibru este uluitor. Majoritatea filmelor angajează mai puțin de 5 femei și zece sau mai mulți bărbați”, a mai spus Lauzen.