Deși a avut un început anevoios în industria de televiziune, Netflix a ajuns în topul clasamentului platformelor de streaming online, cu 209 milioane de abonați, aproape jumătate din totalul utilizatorilor din toată lumea, exceptând China.
Totuși, ultimele rezultate trimestriale ale platformelor de streaming arată că Netflix pierde teren în fața Disney, HBO și ViacomCBS, cu creșteri mult mai rapide în primele trei luni ale acestui an. Netflix a adăugat mai puțin de 4 milioane de abonați la nivel global în primul trimestru al anului, cu mult sub propriile așteptări. Doar 450 de mii de persoane s-au abonat în SUA și Canada, cea mai mare piață media, în timp ce Disney Plus a crescut cu 9 milioane de abonați în primul trimestru. Totodată, ViacomCBS a adăugat 6 milioane, iar la HBO s-au abonat aproape 3 milioane, numai în America, pentru serviciul de streaming HBO Max.
În ultimul an și jumătate, Disney, Apple, WarnerMedia, Comcast și alții au lansat noi platforme de streaming, forțați și de pandemie și de închiderea cinematografelor. Există acum peste 100 de furnizori de filme pe internet în toată lumea, unii specializați pe diferite nișe, arată Biziday.
Unii experți consideră că această perioadă este una de pauză pentru Netflix, după ce, în perioada de pandemie, a fost înregistrată o creștere exponențială a numărului de abonați. Compania a declarat în ianuarie că nu mai e nevoie să împrumute bani pentru a acoperi costuri de producție, devenind singura platformă de streaming care acoperă din încasări on-line toate costurile de producție, pe când Disney, de exemplu a înregistrat o pierdere de operare de 290 de milioane de dolari în acest trimestru și se așteaptă să continue să piardă bani până în anul fiscal 2023.