Profit.ro a lansat seria de articole ”INVESTIM ÎN SPORT”, aducând în centrul atenției eforturile făcute de diversele companii și branduri pentru a susține sportul românesc, într-un context în care statul nu găsește întotdeauna resursele de care este nevoie pentru a avea performanță în domeniu. În episodul de astăzi – Banca Transilvania.
În cei 30 de ani de activitate, Banca Transilvania a ajuns cel mai mare finanțator al economiei și cea mai mare bancă din țară și din Europa de Sud-Est, dar și un contribuitor important al sportului românesc, fiind deja de trei ani unul dintre principalii parteneri ai Comitetului Olimpic Sportiv Român.
„BT își dorește să fie acolo sunt oamenii, clienții băncii și românii în general. Suntem o bancă populară, care, într-un fel sau altul, este implicată în viața tuturor românilor și vrem să susținem țara și sentimentul național. Sportul este una dintre modalitățile prin care ne implicăm în comunitate și comunități, dincolo de activitatea noastră principală.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Implicarea BT în sport are deja o istorie de mulți ani. La început am avut mai multe parteneriate, mai degrabă tactice, care erau la dimensiunea pe care o avea atunci banca, însă, pe măsură ce am crescut, am văzut tot mai mult sportul ca pe o investiție în România și în viitor.
Parteneriatele noastre sunt parteneriate pentru sportul românesc, vizibilitatea și mândria României în lume. Sportivii noștri sunt modele pentru mulți oameni, dar și ambasadori ai țării noastre în străinătate”, spune, Sergiu Mircea, Director Executiv Marketing, Comunicare & PR, Banca Transilvania.
Banca Transilvania are o cotă de piață de 21%, peste 4 milioane de clienți, 10.000 de angajați și peste 500 de sedii și soluții de banking online de ultimă generație.
„În ultimii ani am direcționat către sport aproximativ un sfert din bugetele anuale de publicitate și sponsorizare. Contribuția BT trece, însă, de dimensiunea financiară, inclusiv pentru ca ne implicam total în parteneriatele noastre și îi susținem atât financiar, dar și cu promovare către clienții noștri și cu un endorsement direct și indirect.
CITEȘTE ȘI INVESTIM ÎN SPORT Daniel Gross, Penny: Rezultatul tuturor acțiunilor realizate în parteneriat cu Federația Română de Fotbal s-a văzut în creșterea numărului de clienți în magazine și, implicit, în creșterea vânzărilorÎn plus, între noi – BT – și sportivi este o asociere puternică de valori și avem valori comune: multă muncă, performanță, sacrificii și curaj. Am ales, de câțiva ani încoace, ca mesajele noastre pentru români de 1 Decembrie, să fie transmise de sportivi mari, precum Simona Halep, Gheorghe Hagi, Ianis Hagi și Horia Tecău”, mai spune acesta.
Banca Transilvania a susținut foarte multe sporturi în decursul anilor, precum baschetul, fotbalul, tenisul, dar și altele, încheind parteneriate cu nume puternice din sportul românesc.
„Implicarea noastră în sport a început chiar cu cel mai puternic parteneriat pe care îl avem în zona de sport – echipa de baschet U-BT Cluj Napoca. Am devenit sponsor oficial al echipei de baschet de la Cluj, o echipă care avea performanțe foarte bune în Campionat.
După mulți ani de parteneriat, acum spune că este echipa care a făcut baschetul popular în România în ultimii ani, o echipă care a câștigat și sezonul acesta toate titlurile pe plan național și un parcurs foarte bun în EuroCup, a doua cea mai bună competiție europeană de baschet, unde au reușit să ajungă în sferturile de finală.
Mai mult decât atât, susținem și întreaga structură sportivă, care cuprinde și Academia, unde se antrenează sute de copii și juniori”, afirmă Sergiu Mircea.
A urmat apoi și un parteneriat strategic cu Federația Româna de Baschet în care BT a devenit susținătorul principal al baschetului în România
„Avem și alte parteneriate cu care ne mândrim mult anul acesta – suntem parteneri deja de aproape 3 ani cu Comitetul Olimpic Sportiv Român – și cu toate sporturile din cercul COSR. Spunem că ne mândrim pentru că România a venit de la Paris cu 9 medalii la această etapă de Jocuri Olimpice și asta nu poate decât să ne bucure. Nu avem aici o alocare pe sporturi, susținem întreg Comitetul”, povestește acesta.
CITEȘTE ȘI INVESTIM ÎN SPORT Laura Mihăilă, Raiffeisen Bank: E nevoie de parteneriate pe termen lung pentru a dezvolta sportul. Investițiile băncii în comunitate depășesc 5 milioane euro. Rămânem alături de David Popovici în următorii aniDe mai bine de trei ani, Banca Transilvania susține și fotbalul, fiind printre partenerii principali ai echipei de fotbal de la Cluj, FC Universitatea Cluj. De asemenea, BT are un parteneriat și cu Farul Constanța și Academia Hagi.
„Ca să întregim prezența noastră și la fotbal avem un parteneriat strategic și cu Federația Româna de Fotbal, unde suntem partenerii echipelor Naționale, atât seniori cât și U21 și juniori. La fel, anul 2024 a fost un an bun pentru fotbalul românesc – fenomenul Euro2024 credem noi că a reușit să crească sentimentul național și iubirea de țară a românilor. Am fost acolo cu ei în tribune, am trăit fiecare emoție, am cântat cu ei și am fost mândri cu așa echipă și așa galerie”, precizează el.
Banca alocă o investiție semnificativă și în tenis, având aici un parteneriat cu Simona Halep încă din 2018.
„Suntem partenerii principali ai Simonei și putem spune că este unul dintre sportivii care a inspirat mult românii. Tot în tenis susținem și evenimentele de profil, cum ar fi Transilvania Open - WTA250 sau Sports Festival, care a adus în România un demonstrativ de tenis cu două dintre cele mai mari nume de tenis mondial, Andre Agassi și Steffi Graf”, mai spune Sergiu Mircea.
De altfel, adaugă el, gestionată bine și cu obiective pe termen lung, investiția în sport are un return of investment bun, mai ales în ceea ce privește brandul și poziționarea Băncii la nivel național.
„În primul rând, vrem să fim acolo unde sunt oamenii și să susținem România și sentimentul național. Apoi, susținerea sportului este complementară cu poziționarea BT, care vorbește despre România, noi fiind cel mai mare grup financiar din țară, cu un impact puternic în viața oamenilor și în economie.
În plus, așa cum am menționat, este o asociere de valori și ne ajută să comunicăm și să transmitem aceste valori către români. Toate aceste aspecte sunt importante și funcționează împreună, complementar și ajută atât brandul, cât si poziționarea BT”, explică acesta.
El punctează totodată și importanța sportului la nivel național și cum contribuie acesta la bunăstarea societății atât din punct de vedere social, cât și economic.
„Performanțele sportive de anul acesta ne demonstrează, mai mult ca oricând, că sportul unește românii. De curând am citit studiul IRES despre Euro24 și am văzut că tricolorii au acum de 6 ori mai mulți susținători decât aveau în 2022, 7 din 10 români sunt mândri că sunt români și cred că va crește respectul pentru România în lume.
Dincolo de rezultate, am văzut toți spectacolul din tribune și din jurul arenelor, dar și efervescența creată de medaliile sportivilor de la Paris. Când un sportiv câștigă, câștigă toată echipa. Când o echipă sportivă câștigă, câștigăm toți.
Dincolo de sportul de masă, care are efecte evidente în sănătate și privind starea de bine, sportul are impact în sentimentul național, în coeziunea comunităților și a spiritului civic. Acestea sunt elemente importante pentru țară și pentru români”, mai spune Sergiu Mircea, adăugând că, într-o mare măsură sportul este și entertainment și este important să existe în România un sector economic puternic, care să aducă și valoare economică, în cele din urmă.